match-marry

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج 2022

ازدواج با یک تبعه کشور ایسلند باعث می شود تا شما بتوانید تابعیت این کشور را بدست آورید. مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج میتواند روش مناسبی برای مهاجرت به این کشور زیبا باشد. همچنین ازدواج در کشور ایسلند با فرد ایسلندی موجب دریافت تابعیت برای فرزند مشترک شما خواهد شد.

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج ،شما می توانید از طریق ازدواج در ایسلند و زندگی با یک زن یا مرد ایسلندی، اقامت این کشور را با رعایت اصول مهاجرتی بدست آورید. موضوع ازدواج در این کشور بسیار متفاوت با سایر کشورهای اروپایی می باشد.

قانون تابعیت در ایسلند بر اساس سیستم خون است یعنی تولد از پدر ومادر ایسلندی منجر به تابعیت ایسلندی فرزند میشود. در حال حاضر در صورت ازدواج با یک زن یا مرد ایسلندی،فرزند حاصل از این ازدواج طبق اصل خون تبعه ایسلند محسوب میشود.

اما اگر پدر ایسلندی مجرد و مادر خارجی باشد ایسلندی شدن فرزند مشروط است به اینکه اولا طفل درخاک ایسلند متولد شده باشد و ثانیا در راستای نیل به اهداف قانون راجع به کودکان ایسلند ، پدر مجرد پدر طفل فرض شود.

در صورتیکه چنین طفلی خارج از خاک ایسلند متولد شده باشد میتوان تا قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال ، درخواست تابعیت ایسلندی کودک را تهیه کرد.

درصورت ازدواج با یک تبعه ایسلندی، با ۳ سال اقامت در خاک ایسلند تابعیت ایسلندی به همسر خارجی اعطا میگردد.

 

شرایط ازدواج با همسر ایسلندی برای تحصیل تابعیت ایسلند:

  • سن طرفین باید ۱۸ سال یا بالاتر باشد.
  • در قید زوجیت شخص دیگری نباشند.(در ایسلند نیز قانون تک همسری حاکم است)
  • مطابق قانون ایسلند هیچ مانعی برای ازدواج پارتنرها وجود نداشته باشد
  • همسر ایسلندی باید حداقل ۵ سال تابعیت کشور ایسلند را داشته باشد.
  • از ازدواج آنها ۴ سال سپری شده باشد و از این ۴ سال ، ۳ سال آنرا در ایسلند اقامت داشته باشند.
  • در خصوص شخصی که با یک ایسلندی رابطه جنسی به رسمیت شناخته شده ای دارد ولی ازدواج قانونی صورت نگرفته است،همان ضوابط حاکم بر همسران در خصوص تحصیل تابعیت حکمفرماست ؛ با این تفاوت که مدت اقامت برای تحصیل تابعیت ایسلند به جای ۳سال به ۵ سال افزایش می یابد.

 

 شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

جدیدترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

کشور ایسلند که به جزیره‌ی خاک و آتش مشهور است. این کشور مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت می‌باشد. شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج تفاوت‌های جزئی با سایر کشورها دارد.

ایسلند کشوری در اقیانوس اطلس است که دارای آب‌وهوای معتدل است. این آب‌وهوای به دلیل بادهای گرمی حاصل می‌شود که از روی آب‌های اقیانوس می‌آید. اقتصاد این کشور بیشتر پیرامون ماهیگیری و صادرات است.

ما در این مطلب شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج را بررسی مي‌کنيم. پس با ما همراه باشید.

 

کشور ایسلند:

ایسلند جزیره‌ای منزوی در اقیانوس اطلس شمالی است که اغلب به عنوان سرزمین یخ و آتش از آن یاد می‌شود. این کشور در شمال اروپا قرار دارد و بخشی از اتحادیه اسکاندیناوی با دانمارک، نروژ، جزایر فارو، فنلاند و سوئد است. این جزیره در بین کشورهای گرینلند، جزایر فارو و نروژ، در جنوب دایره قطب شمال واقع شده است.

کشور ایسلند غربی‌ترین کشور اروپا و خانه شمالی‌ترین پایتخت جهان، ریکیاویک است. این  کشور همچنین به دلیل  برابری جنسیتی ‌شهرت یافته است و بارها و بارها به عنوان بهترین کشور جهان برای زن بودن انتخاب شده است.

ایسلند تقریبا حدود 103000 کیلومتر مربع وسعت دارد. این کشور حدود یک چهارم بزرگتر از ایرلند و تقریباً به اندازه ایالت اوهایو است.

جمعیت ایسلند حدود 300000 نفر است. از هر سه ایسلندی دو نفر در منطقه بزرگ ریکیاویک زندگی می‌کنند و یک سوم آنها در مناطق ساحلی اطراف جزیره زندگی می‌کنند.

ارتفاعات مرکزی این کشور تقریبا خالی از سکنه است. بزرگترین شهر خارج از منطقه شهری ریکیاویک، آکوریری است که در شمال کشور واقع شده و 17000 نفر جمعیت دارد.

زبان رسمی این کشور ایسلندی است اما در این کشور انگلیسی و دانمارکی به طور گسترده صحبت می‌شود. ایسلند از نظر زمین شناسی به خاطر آتشفشان‌ها، یخچال‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم شهرت بسیاری دارد.

پایه‌های اصلی اقتصاد ایسلند بر استفاده از منابع طبیعی تجدیدپذیر استوار است. این کشور دارای زمین‌های ماهیگیری بزرگ و غنی، برق آبی و زمین گرمایی و مراتع بسیاری است.

به طور سنتی، شیلات بزرگترین پایه اقتصاد کشور ایسلند را تشکیل می‌دهد و بیش از یک سوم درآمد کشور ایسلند از صادرات تامین می‌شود.

شغل ماهیگیری بیشتر در فلات قاره انجام می‌شود. قلمرو ماهیگیری، که منبع اصلی درآمد مردم بومی ایسلند تبديل شده است، نیاز به مدیریت دقیق دارد و صید ماهی به شدت کنترل می‌شود.

در ادامه به شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج خواهیم پرداخت.

 

اخذ اقامت موقت برای همسر مهاجر:

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج چیست؟ چگونه می‌توان به واسطه ازدواج برای همسر خارجی خود اقامت گرفت؟ اقامت برای ازدواج یا زندگی مشترک به مهاجرانی اعطا می‌شود که قصد مهاجرت به ایسلند برای زندگی با همسر ایسلندی خود را دارند. برای این منظور الزامی است که شرایط همسر ایسلندی یکی از موارد زیر باشد:

 

  • شهروند ایسلند باشد.
  • شهروند نوردیک باشد.
  • شهروند مهاجر دارای تابعیت باشد.
  • شهروند خارجی دارای مجوز اقامت موقت باشد.
  • همسر ایسلندی باید در چهار سال گذشته در ایسلند زندگی، کار یا تحصیل کرده باشد.

شرایط خاصی برای افرادی که به دلایلی مانند حمایت بین المللی، دلایل بشردوستانه، ارتباط خاص یا به عنوان والدین دارای مجوز اقامت ایسلند  هستند، اعمال می‌شود.

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج - اخذ اقامت موقت

 

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج و اخذ اقامت:

در صورتی که تمامی شرایط زیر را داشته باشید، حق دریافت اقامت موقت کشور ایسلند را خواهید داشت:

  • یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج این است که در زمان ثبت ازدواج بیش از 18 سال سن داشته باشید.
  • همسر یک شهروند ایسلندی باشید و بیش از یک سال از شروع زندگی مشترک شما با یکی از شهروندان ایسلند گذشته باشد.
  • شما همسر یک شهروند مهاجر دارای تابعیت یا اقامت موقت باشید.
  • یکی از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج تهیه منزل مسکونی مناسب است.
  • شما باید یک خانه دائمی در ایسلند برای زندگی مشترک با همسر ایسلندی خود داشته باشید.
  • یکی دیگر از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج این است که شما باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه زندگی خود را در کشور ایسلند تأمین کنید. به بیان ساده‌تر شما باید تمکن مالی کافی داشته باشید.
  • از دیگر شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج این مورد است که شما باید یک بیمه معتبر با یک شرکت بیمه ایسلندی یا خارجی مجاز به فعالیت در ایسلند داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که اگر همسر یک شهروند ایسلندی باشید، در این صورت برای شروع کار در کشور ایسلند نیازی به درخواست مجوز کار نخواهید داشت.

 

قوانین و شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج چیست؟

در هنگام ارسال درخواست برای اخذ اقامت و رسیدگی به آن قوانین متفاوتی وجود دارد. اگر متقاضی این شرایط را برآورده نکند، درخواست اخذ اقامت او رد می‌شود و متقاضی باید ایسلند را ترک کند.

متقاضیانی که از ترک کشور امتناع کنند ممکن است مشمول اخراج یا ممنوعیت ورود شوند. ممنوعیت ورود شامل ممنوعیت ورود به منطقه شینگن برای یک دوره زمانی خاص یا حداقل برای دو سال نیز خواهد بود.

متقاضی باید حداقل چهار هفته قبل از انقضای اعتبار اقامت موقت، برای تمدید آن اقدام کند. اگر این کار انجام شود، متقاضی اجازه دارد تا زمانی که درخواست تمدید توسط اداره مهاجرت در حال بررسی است، در ایسلند بماند.

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت از طریق ازدواج

اگر تمدید اقامت قبل از انقضای مدت اعتبار درخواست نشود، به درخواست به عنوان اولین درخواست اقامت رسیدگی خواهد شد.

درخواست‌هایی که پس از انقضای اقامت انجام شود، در صورتی که اعتبار اقامت در حین رسیدگی به درخواست تمام شده باشد، رد خواهد شد.

قوانین مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

 

مواردی که باید در زمینه‌ی اخذ اقامت برای همسر خارجی بدانید:

 

  • حقوق ضمیمه اقامت
  • درخواست اولین مجوز اقامت
  • تمدید اقامت
  • مدارک مورد نیاز

 

حقوق ضمیمه اقامت چیست؟

شاید از خود بپرسید که شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج و شرایط اشتغال به واسطه ازدواج چیست؟ باید بدانید که همسر خارجی یک شهروند ایسلندی می‌تواند بدون مجوز کار در کشور ایسلند مشغول به کار شود.

سایر متقاضیان اگر قصد کار در ایسلند را دارند باید برای اجازه کار درخواست دهند و نمیتوانند تا زمانی که مجوز اقامت و کار به آنها اعطا شود شروع به کار کنند.

حق کار بدون مجوز یکی از حقوق ضمیمه اقامت به واسطه ازدواج در ایسلند است. همسران شهروندان ایسلندی به محض ارائه درخواست برای اجازه اقامت می‌توانند شروع به کار کنند.

آنها زمانی که درخواست مجوز اقامت آنها در حال بررسی است، یک شماره شناسه سیستم را از اداره درآمد و گمرک ایسلند دریافت کنند. سپس با دریافت مجوز اقامت می‌توانند شروع به کار کنند.

اقامتی که به واسطه ازدواج اخذ می‌شود یک سال اعتبار دارد و یکسال دیگر نیز قابل تمدید است. تمدید اقامت مشروط بر این است که شرایط لازم برای مجوز هنوز وجود داشته باشد.

اجازه اقامت الحاق خانواده نیز یکی دیگر از حقوق ضمیمه است که ممکن است برای پیوستن به خانواده برای موارد زیر درخواست شود:

  • فرزندان زیر 18 سال متقاضی در صورتی که متقاضی حضانت آنها را بر عهده داشته باشد.
  • والدین متقاضی در صورتی که والدین 67 سال یا بیشتر سن داشته باشند.

 

اخذ اقامت دائم به واسطه ازدواج با شهروند ایسلندی چگونه است؟

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج چیست؟ چگونه می‌توان برای تابعیت اقدام کرد؟ همسر یک شهروند ایسلندی می‌تواند پس از چهار سال زندگی مشترک در ایسلند، حق شهروندی این کشور را کسب کند.

یکی از شرایط دریافت تابعیت این کشور این است که همسر خارجی حداقل پنج سال سکونت و تابعیت ایسلند را داشته باشد.
درخواست و شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج و اخذ اقامت دائم این کشور:

درخواست باید با تمام مدارک مورد نیاز اداره مهاجرت همراه باشد تا تأیید شود که شرایط لازم برای اقامت موقت را دارید.

 

مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم  برای همسر خارجی:

  • پرداخت هزینه اخذ اقامت
  • پر کردن فرم درخواست اقامت
  • عکس متقاضی
  • فتوکپی پاسپورت با مدت اعتبار حداقل 90 روز بیشتر از مدت اعتبار اقامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه از کشور مبدأ
  • سابقه کیفری در هنگام ارائه نباید بیش از 12 ماه باشد و توسط بالاترین مقام صالح در کشور مربوطه صادر شود.
  • گواهی بیمه با اعتبار از تاریخ ثبت نام متقاضی در رجیستر ایسلند به مدت شش (6) ماه
  • مدارکی برای اثبات تمکن مالی
  • کپی تایید شده و اصل سند ازدواج
  • کپی تایید شده و اصل گواهی تأهل متقاضی
  • مدارکی مبنی بر اینکه حداقل یک سال زندگی مشترک داشته اند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

 

تمدید اقامت چه شرایطی دارد؟

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج چیست؟ تمدید اقامت ایسلند چگونه است؟ اجازه اقامت ممکن است به تمدید نیاز داشته باشد. تمدید اقامت باید حداقل چهار هفته قبل از انقضای مدت اعتبار مجوز اعمال شود.

مدارکی که برای تمدید اقامت باید ارائه شود در زیر نام برده شده است:

  • رسید پرداخت مبلغ تمدید اقامت
  • فتوکپی پاسپورت شامل فتوکپی صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه حاوی امضای متقاضی باشد
  • اثبات تمکن مالی همسر خارجی یا تعهد همسر ایسلندی برای حمایت کافی از شریک زندگی

 

ازدواج از روی رضایت یا ازدواج صوری؟

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج صوری چیست؟ اداره مهاجرت اگر متوجه شود که هدف ازدواج فقط اخذ اقامت است، مجاز است درخواست مجوز اقامت را رد کند.

افزون بر این در مواردی که زوجین مشکوک به ازدواج فامیلی یا زندگی مشترک مصلحتی باشند، متقاضی باید به طور واضح ثابت کند که چنین شبهه‌ای بی اساس است.

ازدواج مصلحتی حق اجازه اقامت را برای فرد مهاجر اعطا نمی‌کند و طبق ماده 70 قانون اتباع خارجی مجازات نیز دارد. به منظور بررسی اینکه آیا ازدواج بر اساس علاقه و واقعی است یا خیر، اداره مهاجرت می‌تواند متقاضی و همسر ایسلندی او را برای مصاحبه به دفاتر اداره مهاجرت دعوت کند.

رد اجازه اقامت به دلیل ازدواج صوری تصمیمی است که بر اساس ارزیابی اداره مهاجرت گرفته می‌شود. بنابراین یکی از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج، حقیقی بودن ازدواج است.

 

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج واقعی چیست؟

اگر ازدواج با قوانین ایسلند و نظم عمومی این کشور در تناقض باشد، این امر منجر به رد درخواست اقامت می‌شود. به عنوان مثال، اگر زوج یا یکی از آنها در زمان ازدواج کمتر از 18 سال سن داشته باشند یا یک نفر یا هیچ یک از آنها در مراسم ازدواج حضور نداشته باشند (ازدواج نیابتی).

براساس قوانین ازدواج بین‌المللی و قانون ازدواج کشور ایسلند این کار برای جلوگیری از ازدواج‌های اجباری در نظر گرفته شده است.

تاثیر خشونت و سوء استفاده بر زندگی مشترک و اقامت ایسلند:

آیا دولت ایسلند برای شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج یا برای اعمال خشونت همسر ایسلندی بعد ازدواج تدابیری اندیشیده است؟

گاهی اوقات متقاضی احساس می‌کند مجبور است برای حفظ اقامت خود در یک ازدواج باقی بماند، در صورتی که متقاضی یا فرزندانش مورد آزار و اذیت یا خشونت همسر قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی توسط دولت ایسلند تدابیری اندیشیده شده است.

اگر متقاضی یا فرزندش در طول رابطه مورد خشونت یا آزار قرار گیرند و متقاضی مجبور به طلاق شود. در این صورت ممکن است بعد از طلاق به متقاضی اجازه اقامت به دلایل شرایط خاص اعطا شود. مشروط بر اینکه:

متقاضی باید دارای مجوز اقامت به دلایل ازدواج یا زندگی مشترک باشد.

چنین خشونت یا آزاری باید به پلیس یا سازمان حمایت از کودکان گزارش داده شده باشد، یا اسناد دیگری باید به عنوان اثبات وضعیت ارائه شود.

اداره مهاجرت خاطرنشان می کند که برای بیان دلایل جدایی متقاضی، او باید تا حد امکان سوء استفاده یا خشونت را نشان دهد.

سوابق پزشکی، سوابق روانشناختی، سوابق پلیس یا بیانیه پناهگاه زنان یا سایر مؤسساتی که متقاضی در آن اقامت داشته است، می‌تواند از اظهارات وی در مورد آنچه اتفاق افتاده حمایت کند.

 

فوت همسر چه تاثیری بر روی اقامت موقت و تابعیت فرد مهاجر دارد؟

اگر ازدواج به دلیل فوت همسر خاتمه یابد، ممکن است به متقاضی اجازه اقامت به دلایل شرایط خاص اعطا شود، مشروط بر اینکه وی شرایط قانونی را داشته باشد.

متقاضی باید دارای مجوز اقامت قبلی به دلیل ازدواج یا زندگی مشترک باشد.

متقاضی برای مدتی طولانی با همسر خود زندگی کرده باشد.

دلایلی هم وجود دارد که مانع از دریافت اقامت متقاضی به دلیل شرایط خاص (فوت همسرش) می‌شود، به عنوان نمونه اگر دوره ازدواج یا زندگی مشترک بسیار کوتاه بوده باشد.

بنابراین یکی از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج و اقامت بعد فوت همسر ایسلندی، سکونت و زندگی مشترک طولانی مدت در ایسلند است.

در پایان باید گفت قوانین مهاجرت با ازدواج براساس قوانین بین‌المللی است اما ممکن است تفاوت‌های جزئی نیز داشته باشد. به طور کلی از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج می‌توان به داشتن سن حداقل 18 سال، داشتن تمکن مالی، داشتن مسکن مناسب و غیره را نام برد.

با اخذ می‌توانید در ایسلند به کار و فعالیت بپردازید. علاوه بر آن می‌توانید برای مهاجرت فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست اقامت با مجوز الحاق به خانواده اقدام کنید.

 

اخذ اقامت از طریق ازدواج بهترین، ارزانترین و سریعترین راه کسب اقامت یا تابعیت کشورها است.

 

مچ مری اولین، بزرگترین و تنها سایت جستجوی پارتنر برای ازدواج و مهاجرت است. تاکنون افراد زیادی از طریق Match Marry موفق به یافتن پارتنر مورد علاقه خود و مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا شده اند.

اگر شما تمایل به مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج دارید، کافی است در Match Marry عضو شوید و پارتنر مورد علاقه خود را پبدا کنید و به آسانی و سریع به کشوری که دوست دارید در آن زندگی کنید مهاجرت کنید. همچنین بسیار ممکن است یک نفر شما را به عنوان پارتنر خود انتخاب کند…

مطالعه ی مقالات مرتبط زیر را پیشنهاد می کنیم:

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

Content Expert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.