match-marry

جدید ترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج 2022

در این مطلب سعی داریم شما را با شرایط مهاجرت از طریق ازدواج آشنا کنیم. هر شخص که با یک تبعه از کشوری دیگر ازدواج کند، بر اساس قوانین و قواعد حقوق بین الملل خصوصی اجازه‌ی مهاجرت و گرفتن اقامت دائم را دارد. در این زمینه هر کشور قوانین و قواعد خاص خود را دارد.

برای مثال در ایران اگر مردی ایرانی با زنی خارجی ازدواج کند، به خانم اقامت ایران داده می‌شود. اما عکس این موضوع برقرار نیست. در صورت ازدواج خانم ایرانی با مردی خارجی، اقامت دائم ایران به آقا داده نخواهد شد. اما به طور کلی مهاجرت از طریق ازدواج شرایط و فرآیندهایی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ اقامت

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ اقامت

برای گرفتن اقامت از طریق ازدواج، در ابتدا باید ازدواج فرد ثبت شده باشد. زیرا دولت‌ها تمام جزئیات مدارک را مورد بررسی قرار می‌دهند تا به اطمینان برسند. از این رو هرگز به ازدواج صوری برای دریافت اقامت فکر نکنید. اگر ازدواج به صورت رسمی و طبق آداب و رسوم جامعه صورت گرفته باشد، مورد تایید است.

فرد باید درآمد لازم را برای حمایت مالی همسر و زندگی مشترک را داشته باشد و این را به دولت آن کشور ثابت کند. در غیر این صورت باید شغل مناسبی پیدا کند و نشان دهد که توانایی مالی لازم را برای اداره‌ی زندگی مشترک دارد.

در اکثر کشورها داشتن چند همسر برای زن و یا مرد ممنوع است. در نتیجه در صورت ازدواج مجدد، برای درخواست ویزای ازدواج باید گواهی طلاق یا فوت همسر ارائه شود و مورد بررسی قرار گیرد. همچنین فرد متقاضی باید حداقل مدرک زبان A1 را داشته باشد.

 

روند اخذ اقامت  جدید ترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج 2022

روند اخذ اقامت از طریق ازدواج

پس از آنکه ازدواج به صورت رسمی ثبت شد، فرد باید با مراجعه به سفارت و ارائه مدارک لازم، درخواست ویزای ازدواج کشور مقصد را بدهد. سفارت سند و مدارک را بررسی می‌کند و در صورت کامل بودن، شروطی که در بالا گفته شد مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر توان مالی همسر تبعه برای تامین مخارج زندگی مشترک نیز مورد تایید قرار گرفت، آنگاه ویزای ازدواج صادر می‌شود.

 

دلایلی برای رد درخواست مهاجرت از طریق ازدواج

گاهی اوقات حین بررسی مدارک ارائه شده توسط زوجین، با مواردی برخورد می‌کنند که تشخیص می‌دهند ازدواج صوری‌ست. اختلاف سنی زیاد، متفاوت بودن زبان، تفاوت در مذهب، تفاوت در فرهنگ، نداشتن ارتباط کافی قبل یا بعد از ازدواج و … از جمله این دلایل است.

 

نکاتی در ارتباط   شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

نکاتی در ارتباط با ویزای ازدواج

اعتبار ویزای ازدواج یک سال است. در صورتی که ازدواج پابرجا بماند، می‌توان هر سال برای تمدید آن اقدام کرد. پس از بررسی‌های مجدد، ویزای ازدواج تمدید خواهد شد. پس از گذشت پنج سال، اگر فرد حداقل دو سال یعنی حدود ۷۳۰ روز را در کشور مورد درخواست ویزا گذرانده باشد، می‌تواند درخواست تابعیت بدهد.

این نکته را به خاطر بسپارید که حتی بعد از گذشت دو سال هم اگر زوج مورد نظر طلاق بگیرند، اقامت فرد متقاضی باطل می‌شود. مهاجرت از طریق ازدواج به گونه‌ای ست که تا سه سال، وظیفه‌ی پرداخت همه‌ی هزینه‌های همسر و زندگی به عهده‌ی مرد است.

البته باید بدانید که مهاجرت از طریق ازدواج چالش‌های خود را دارد و برای اطمینان خاطر از نتیجه‌ بهتر است با پلتفرم‌های باتجربه در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

 

 ویزای ازدواج - شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

 

امروزه روشهای مختلفی برای مهاجرت به سایر کشورها وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روشها برای مهاجرت به کشورهای گوناگون، مهاجرت از طریق ازدواج است. شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف متفاوت است. هر کشوری قوانین خاص خود را برای پذیرش مهاجر دارد. ازدواج در کشورهای مختلف نیز آداب و رسوم خاص خود را دارد.

آیا می‌دانید شرایط مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای اروپایی چیست؟ برای ازدواج و نیز دریافت اقامت و تابعیت به چه شرایط و مدارکی نیاز است؟

یا اصلاً برای مهاجرت از طریق ازدواج باید از کجا شروع کرد؟ ما در این مطلب به تمام سوالات شما پاسخ داده‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با شرایط مهاجرت از طریق ازدواج آشنا کنیم.

 

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج:

اولین قدم برای مهاجرت از طریق ازدواج درخواست ویزا و مصاحبه می‌باشد. افراد زیادی معتقدند که با زندگی در کشورهای دیگر در مقایسه با کشور خودشان از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار خواهند بود.

آنها مطمئن هستند که اگر مهاجرت کنند از زندگی خود رضایت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل است که هر ساله افراد زیادی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

هنگامی که درباره شرایط مهاجرت از طریق ازدواج صحبت به میان می‌آید این سوال مطرح می‌شود که کدام کشورها مهاجرت از طریق ازدواج را می‌پذیرند؟ در کدام کشورها می‌توان از طریق ازدواج اقامت و تابعیت گرفت؟

قوانین مربوط به مهاجرت از نوع قوانین بین‌الملل هستند که توسط سازمان جهانی مهاجرت تدوین می‌شوند.

به همین دلیل است که اکثر کشورها قوانین مربوط به مهاجرت را به رسمیت می‌شناسند و امکان مهاجرت از طریق ازدواج به این کشورها وجود دارد.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج اینگونه است که در ابتدا باید با شخصی که تابع کشور مقصد شما برای مهاجرت است، ازدواج صورت پذیرد.

پس از انجام ازدواج رسمی و قانونی با تبعه‌ی آن کشور نیمی از راه طی می‌شود. سپس بعد از صادر شدن ویزای ازدواج یا نامزدی می‌توانید به کشور مورد نظر مهاجرت کنید.

گام بعدی این است که ازدواج خود را در کشوری که به آن مهاجرت کرده‌اید، ثبت کنید. سپس باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید و مراحل مربوط به دریافت اقامت را انجام دهید.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

به طور کلی برای مهاجرت از طریق ازدواج ابتدا باید ویزای ازدواج یا نامزدی دریافت کنید. سپس با مهاجرت به کشور مورد نظر می‌توانید اقدامات مربوط به تابعیت را انجام دهید. این مراحل در اکثر کشورها یکسان است.

توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت و ویزا باید شرایط مهاجرت از طریق ازدواج را کاملاً به درستی و به دور از هرگونه حیله و نیرنگ انجام دهید.

 

 نکات اولیه پیرامون مهاجرت از طریق ازدواج:

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این موضوع است که در بیشتر کشورها هزینه‌های مربوط به زندگی مشترک در سالهای اولیه زندگی بر عهده مرد می‌باشد.

در طی سه سال اول زندگی مشترک مرد موظف است که تمام هزینه‌های مربوط به زندگی مشترک را تامین کند.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که برای دریافت تابعیت باید حدود ۵ الی ۶ سال از دریافت ویزای اقامت موقت شما گذشته باشد.

به عبارت دیگر شما باید شرایط مهاجرت از طریق ازدواج را داشته باشید و حداقل دو تا سه سال زندگی مشترک در کشوری که به آن مهاجرت کرده‌ايد را تجربه کنید، تا بتوانید برای اخذ اقامت اقدام کنید.

بعد از گذشت دو تا سه سال از شروع زندگی مشترک، در صورت پابرجا بودن ازدواج، شما می‌توانید برای درخواست اقامت دائم اقدام کنید.

اگر بعد از گذشت مدتی (دو یا سه سال یا کمتر) یکی از طرفین از ازدواج منصرف شده و درخواست طلاق نماید، ویزای شما باطل خواهد شد و اجازه درخواست اقامت را نخواهید داشت.

 

مهاجرت از طریق ازدواج چه مزایا و معایبی دارد؟

مهاجرت از طریق ازدواج نیز مانند هر نوع مهاجرت دیگری دارای مزایا و معایبی است. از مهمترین مزایای مهاجرت از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان انجام کار و فعالیت تمام وقت در کشور مورد نظر
  • استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی با هزینه پایین
    • برخورداری از حقوق شهروندی برابر با شهروندان کشور مقصد
  • امکان تحصیل، آموزش و پیشرفت
  • دریافت قطعی تابعیت بعد از گذشت چند سال
  • هزینه پایین مهاجرت از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج نسبت به سایر روش‌های مهاجرت‌ ساده و آسان است که این مهم‌ترین مزیت مهاجرت از طریق ازدواج است.

مهاجرت از طریق ازدواج دارای معایبی نیز می‌باشد. از جمله این معایب می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لزوم اثبات علاقه قلبی برای انجام ازدواج
  • نیاز به مدرک زبان با سطح بالا برای برقراری ارتباط با افراد آن جامعه
  • لزوم اشتغال همسر تابع آن کشور با سطح درآمد مناسب

اینها تنها شماری از معایب و مزایای  مهاجرت از طریق ازدواج می‌باشد.

 

 شرایط مهاجرت از طریق ازدواج صوری:

مهاجرت از طریق ازدواج صوری موضوعی است که می‌تواند فکر شما را به خود مشغول کرده باشد. توجه داشته باشید که کشورها ازدواج صوری را نمی‌پذیرند و شما نخواهید توانست از این طریق اقدام به دریافت اقامت و تابعیت نمایید.

ازدواج صوری ممکن است برای شما مشکلاتی را به وجود آورد. یکی از این مشکلات این است که شما مجبور خواهید بود ‏سه سال یا حتی بیشتر با شخصی زندگی کنید که هیچ شناختی از او ندارید.

این فرد از نظر فکری، عاطفی، فرهنگی و سبک زندگی نه تنها وجه اشتراکی با شما ندارد بلکه تفاوت‌های بسیاری نیز دارد.

ازدواج صوری به احتمال قوی برای شما هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. شخصی که حاضر به ازدواج صوری با شما می‌شود، ممکن است از شما تقاضای مبالغ هنگفت نماید.

علاوه بر این اگر مقامات دولتی متوجه صوری بودن ازدواج شوند ممکن است شما را دیپورت کنند و از کشور خود اخراج نمایند. این امر سبب منع مادام العمر شما از ورود به آن کشور می‌شود.

 شرایط مهاجرت از طریق ازدواج صوری

 

 اقامت اروپا با مهاجرت از طریق ازدواج کشورهای اروپایی چگونه است؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشورهای اروپایی ازدواج با شهروندان اروپایی است. شما با داشتن شرایط مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای اروپایی می‌توانید از مزایای مختلف زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا بهره‌مند شوید.

حق کار در کشورهای اتحادیه اروپا، تحصیلات و آموزش، زندگی با هزینه پایین،  برخورداری از حقوق شهروندی برابر با شهروندان اروپا و مواردی مانند این، از مهم‌ترین مزایای دریافت اقامت و ویزای کشورهای اروپایی است.

دریافت اقامت در کشورهای اروپایی به دو صورت اقامت موقت و اقامت دائمی امکان‌پذیر است.  شرایط مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ اقامت در ادامه آورده شده است.

 

 شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت اروپا:

برای دریافت اقامت اروپا از طریق ازدواج به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1. اصل و کپی مدارک هویتی و گذرنامه
  2. اصل مدارک مربوط به ازدواج با شخص اروپایی (سند ازدواج)
  3. داشتن حداقل 18 سال سن
  4. داشتن و اثبات تمکن مالی و توانایی اداره زندگی مشترک در کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید (که این سطح درآمد برای کشورهای مختلف متفاوت است) .

 

اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج چیست؟

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج، داشتن تمکن مالی و سطح درآمد مناسب برای تشکیل یک زندگی متوسط تا مرفه در کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید، است.

بسیاری از کشورهای اروپایی حداقل شش ماه کار و کسب درآمد در کشور مقصد را مورد توجه قرار می‌دهند. برای این منظور لازم است که فرد مهاجر در کشور مقصد حداقل شش ماه مالیات بپردازد و بتواند از نظر مالی یک زندگی متوسط تا مرفه را در کشور مقصد تشکیل و ادامه دهد.

اگر شخصی تمکن مالی داشته باشد، می‌تواند با شخصی که تابع کشور مقصد است ازدواج کند و تابعیت آن کشور را بگیرد.

 

آیا مهاجرت از طریق ازدواج تابع جنسیت می‌باشد؟

در بیشتر کشورها مخصوصا کشورهای اروپایی مهاجرت، دريافت اقامت و تابعیت وابسته به ازدواج با زن یا مرد تابع کشور مقصد نمی‌باشد. به بیان ساده‌تر شما در صورت ازدواج با خانم یا آقای کانادایی، آلمانی، فرانسوی و… می‌توانید اقامت آن کشور را کسب کنید.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج تابع جنسیت نیست

 

قوانین و شرایط مربوط به ازدواج و مهاجرت:

قوانین، مقررات و شرایط مهاجرت از طریق ازدواج، قوانین و مقررات طلاق، اخذ تابعیت و اقامت در اکثر کشورها تقریبا یکسان است. این ازدواج با یکی از شهروندان کشور مقصد است که سبب مهاجرت از طریق ازدواج می‌شود.

از دیگر شرایط مهاجرت از طریق ازدواج، داشتن شرایط و مدارک مشخص شده می‌باشد. این مدارک توسط مقامات دولتی مربوطه به دقت بررسی می‌شوند. مهم‌ترین شرط برای دریافت اقامت و تابعیت از طریق ازدواج، واقعی و قابل اثبات بودن ازدواج طرفین می‌باشد.

شما باید ازدواج خود را در کشور مقصد نیز ثبت کنید و بتوانید علاقه خود به یکدیگر را با دلایل محکم (داشتن فرزند، حساب بانکی مشترک، املاک مشترک و غیره) به مقامات رسمی ثابت کنید. سپس برای اخذ اقامت و تابعیت کشور مقصد اقدام کنید.

 

اخذ اقامت از طریق ازدواج چه مراحلی دارد؟

اولین مرحله ثبت رسمی ازدواج می‌باشد. شما باید ازدواج خود را در کشور مقصد ثبت کنید. سپس می‌توانید مدارک خود را تکمیل کرده و برای گرفتن اقامت به سفارت مربوطه مراجعه کنید.

سفارت آن کشور مدارک شما را به دقت بررسی می‌کند و در صورت تایید مدارک برای شما ویزا صادر می‌کند. اقامتی که از طریق ازدواج با شهروند تابع کشور مقصد اخذ می‌کنید، یکساله است. در صورت تداوم ازدواج می‌توانید هرسال این اقامت را تمدید کنید.

بعد از گذشت سه سال از ثبت رسمی ازدواج و سکونت در کشور مقصد، شما می‌توانید برای دریافت تابعیت اقدام کنید.

 

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج:

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج در زیر آورده شده است:

  • مدارک هویتی و شناسایی (کارت ملی، کارت پایان خدمت و غیره)
  • گذرنامه یا پاسپورت
  • سند رسمی ازدواج
  • مدارک مربوط به شغل و سطح درآمد
  • مدرک زبان در سطح A1
  • کپی مدارک شناسایی و گذرنامه
  • عدم سوءپیشینه برای مرد

 

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج چه ویژگی‌هایی دارند؟

به طور کلی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج، کشورهایی هستند که سختگیری کمتری دارند.

علاوه بر آن کشورهایی هم که حقوق شهروندی مهاجران را به رسمیت می‌شناسند جزو بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج هستند.

ما در ادامه تعدادی از کشورهایی که دارای ساده‌ترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج هستند را آورده‌ایم:

بهترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

 

مهاجرت از طریق ازدواج به اوکراین:

اوکراین یکی از کشورهای دارای بهترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج است. قوانین و مقررات ساده‌ی این کشور، اخذ اقامت از طریق ازدواج را آسان کرده است.

مدت زمان انتظار برای بررسی مدارک و گرفتن اقامت در این کشور حدود یک ماه است. سند رسمی ازدواج، شناسنامه فرزند مشترک و پاسپورت خارجی از جمله مدارکی است که واقعی بودن ازدواج شما را اثبات می‌کند.

با مهاجرت از طریق ازدواج به اوکراین می‌توانید از تمام حقوق شهروندی برابر با شهروندان اوکراینی برخوردار شوید. شما بعد از گذشت دو سال از ثبت ازدواج در این کشور می‌توانید اقامت بگیرید.

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

 

مهاجرت از طریق ازدواج به نروژ:

نروژ کشوری است که دو تابعیتی را می‌پذیرد. امکان تحصیل و آموزش و نیز استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور رایگان یا کم‌هزینه است.  مردم نروژ از سطح رفاه بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر آن رضایت از زندگی در این کشور بسیار بالا است. شما با مهاجرت از طریق ازدواج به نروژ می‌توانید برای فرزندان حاصل از ازدواج خود و همسر نروژی‌تان که در کشور دیگری متولد شده‌اند و کمتر از 18 سال سن دارند نیز ویزا بگیرید.

گرفتن ویزای ازدواج نروژ حدود 5 تا 6 هفته به طول می‌انجامد.

 

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه:

ترکیه نیز ساده‌ترین مسیر و شرایط مهاجرت از طریق ازدواج را دارد. برای اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج فقط کافی است موارد زیر را اثبات کنید:

1.در زمان ازدواج با همسر ترکیه‌ای خود مجرد بوده‌اید.

2.ازدواج شما کاملا واقعی و از روی علاقه شکل گرفته است.

 

لازم است بدانید که بسیاری از افراد معتقدند که با مهاجرت می‌توانند به سطح رفاه بالاتر و موقعیت اجتماعی بهتر دست یابند.

این افراد به دنبال راهی ساده و آسان برای مهاجرت و رسیدن به رویاهای خود هستند. قوانین، مقررات و شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در اکثر کشورها یکسان است و از قوانین بین المللی پیروی می‌کند.

مهاجرت از طریق ازدواج یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است. مهم‌ترین اصل برای مهاجرت از این راه، ازدواج با شهروند تابع کشور مقصد است.

در گام دوم شما باید ازدواج خود را ثبت و رسمی کنید. بعد از ثبت ازدواج، می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت مربوطه برای دریافت ویزا و اقامت درخواست دهید.

بعد از بررسی مدارک، در صورت تایید آنها برای شما ویزا صادر خواهد شد. با صدور ویزای کشور مقصد شما می‌توانید در آن کشور به کار، تحصیل و غیره مشغول شوید، از حقوق شهروندی برخوردار شوید و درنهایت تابعیت آن کشور را بگیرید.

از اینکه تا پایان این مقاله با سایت مچ مری همراه بودید سپاسگزاریم.

معرفی پلتفرم Match Marry

مچ مری اولین و بزرگ‌ترین سایت جستجوی پارتنر برای مهاجرت از طریق ازدواج است. بسیاری از افراد از طریق سایت مچ مری شخص مورد علاقه‌ی خود را از کشورهای مختلف پیدا و موفق به مهاجرت شده‌اند. پلتفرم مچ مری ۶ زبان زنده‌ی دنیا را پوشش می‌دهد تا زوج‌های بسیار متعددی را از سراسر این کره‌ی خاکی به یکدیگر برساند.

این سایت جستجوی پارتنر، چراغ راه دختران و پسرانی‌ ست که به دنبال نیمه گمشده‌ی خود هستند و قصد دارند زندگی هدفمند و زیبایی را با کمترین هزینه، در کشور مورد علاقه‌ی خود آغاز کنند.

اگر قصد مهاجرت از طریق ازدواج را دارید، حتما از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت مچ مری با ما تماس بگیرید تا شما را برای بدست آوردن نتیجه‌ای رضایت‌بخش راهنمایی کنیم.

در پایان خواندن مطالب مرتبط زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

Content Expert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.