match-marry

برآورد هزینه مهاجرت از طریق ازدواج 2022

در این مقاله نکات کلی در مورد هزینه مهاجرت از طریق ازدواج و عواملی که بر روی آن تاثیر می‌گذارد را بیان می‌کنیم. برای اینکه راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید برای مهاجرت پیشنهاد می‌شود ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید.

همانطور که می‌دانید امروزه افراد به دلایل مختلف اقدام به مهاجرت به کشور های دیگر می‌کنند. روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به کشور های دیگر مهاجرت کرد.

یکی از این روش ها مهاجرت از طریق ازدواج است. هزینه مهاجرت از طریق ازدواج بر اساس کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت است.

در پایان این مقاله می‌توانید به سوال های زیر به صورت کامل پاسخ دهید.

  • آسان ترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج کدام است؟
  • هزینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف چگونه است؟
  • چگونه می‌توان از طریق ازدواج مهاجرت کرد؟
  • مدارک لازم برای اقامت از طریق ازدواج چیست؟
  • شرایط لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج چگونه است؟

 

مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف

اگر قصد دارید از طریق ازدواج اقدام به مهاجرت کنید، لازم است در ابتدا مراحلی را پشت سر گذارید. برای دریافت ویزا و اقامت کشور لازم است در ابتدا مصاحبه ای را انجام دهید. بسیاری از افراد زندگی در کشورهای دیگر را به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که زندگی در کشورهای پیشرفته آسایش و آرامش بیشتری نسبت به کشور خودشان دارد. بنابراین سالانه افراد زیادی برای مهاجرت و اخذ اقامت در کشورهای دیگر تلاش می‌کنند.

وقتی در مورد مهاجرت از طریق ازدواج صحبت می‌کنیم اولین سوالی که برای همه پیش می‌آید این است که چه کشورهایی با مهاجرت از طریق ازدواج، اقامت کشور را به مهاجران می‌دهند.

لازم است بدانید که قانون مهاجرت از طریق ازدواج یک قانون بین المللی است و این روش از طرف قانون مهاجرت تصویب شده است.

به همین دلیل است که بیشتر کشورهای دنیا این روش را به رسمیت می‌شناسند و از این طریق به مهاجران خود اقامت موقت و سپس دائم می‌دهند.

برای کسانی که مهاجرت از طریق ازدواج را انتخاب می‌کنند و قصد دارند به اجرا درآورند، لازم است که با فردی که تبعه یا مقیم آن کشور است ازدواج کنند.

پس از طی این مرحله تقریبا نصف بیشتر مراحل مهاجرت از طریق ازدواج را طی کرده اید و به اقامت در این کشور نزدیک تر شده اید.

پس از اینکه فرد توانست ویزا و اقامت دائم کشور مورد نظرش را دریافت کند، می‌تواند برای تابعیت کشور مورد نظرش نیز اقدام نماید.

به صورت کلی دولت کشور مورد نظر شما در ابتدا ویزای آن کشور را برای شما صادر می‌کند و سپس شما می‌توانید برای تابعیت کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

اما نکته ای که شما باید در این روش مد نظر داشته باشید این است که تمامی مراحل را به دقت و به صورت کاملا قانونی انجام دهید تا مشکلی در اقامت شما پیش نیاید. توجه کنید که هزینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود.

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج - قوانین کشور های مختلف

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت در کشورهای مختلف

یه صورت کلی آسان ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج کشورهایی هستند که سخت گیری کمتر و همچنین هزینه مهاجرت از طریق ازدواج کمتری را از متقاضی دریافت می‌کنند.

در ادامه برخی از کشورهایی که آسان ترین مراحل را دارند و همچنین هزینه مهاجرت از طریق ازدواج کمتری دریافت می‌کنند را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج و اخذ اقامت در اروپا

همانطور که می‌دانید فرد متقاضی می‌تواند با ارائه گواهی ازدواج و ثبت آن به دولت ثابت کند که ازدواج واقعی داشته و در آن صورت موفق به دریافت اقامت و تابعیت آن کشور می‌شود.

همانطور که گفتیم این روش مراحل و زمان کمتری دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن اخذ اقامت کشور را به دست آورید.

توجه داشته باشید که تمامی کشورهای اتحادیه اروپا در همان ابتدا تابعیت را به مهاجران خود نمی‌دهند و فقط اقامت دائم را به افراد متقاضی صادر می‌کنند.

شرایط لازم و همچنین هزینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای اروپایی متفاوت است و بستگی به نوع مدیریت و قوانین آن کشور دارد.

اگر بخواهیم مثالی را در این مورد بیان کنیم، وقتی فرد متقاضی در ایتالیا ازدواج کند و با همسرش در همان کشور زندگی داشته باشد بعد از دو سال می‌تواند شهروندی و تابعیت این کشور را به دست آورد.

اما اگر همین فرد زندگی در خارج از ایتالیا را برگزیند مدت زمانی که تابعیت کشور را به او می‌دهند بیشتر است.

طبق قوانین کشورهای اتحادیه اروپا زن یا مردی که قرار است فرد متقاضی با او ازدواج کند باید از درآمد خوبی برخوردار باشد تا بتواند هزینه مهاجرت از طریق ازدواج را تامین کند و سایر نیاز های مالی همسرش را برطرف نماید.

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج در اروپا

 

ازدواج و اخذ اقامت در آمریکا

همانطور که گفته شد متقاضی می‌تواند با مهاجرت از طریق ازدواج به آمریکا تابعیت این کشور را به دست آورد. توجه داشته باشید که وقتی متقاضی با تبعه آمریکایی ازدواج کرد گرین کارت یا اقامت برای وی صادر می‌شود.

همانطور که می‌دانید تابعیت آمریکا مزایا مختلفی دارد از مهم ترین این مزایا می‌توانیم به حق رای، سفر به کشورهای مختلف، امکان اشتغال در شغل های مختلف و… اشاره داشته باشیم. شما بعد از سه سال که از زندگی مشترکتان گذشته باشد، می‌توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید.

اما به این نکته توجه کنید که اگر با سایر روش های مهاجرتی اقدام کرده باشید حداقل این زمان 5 سال خواهد بود. همچنین لازم است شما این 3 سال را به صورت مستمر در کنار همسر خود و در این کشور زندگی مشترک داشته باشید.

هزینه های مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا نیز نسبت به سایر روش های مهاجرتی بسیار کمتر است.

 

مزایا و معایب مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف

همانطور که می‌دانید برای مهاجرت از طریق ازدواج مزایا و معایب مختلفی وجود دارد. ما قصد داریم در ادامه مهم ترین مزایا و معایب این راه از مهاجرت را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید به راحتی بهترین کشور و بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین مزایا این روش که باعث شده است افراد زیادی این روش از مهاجرت را انتخاب کنند، هزینه مهاجرت از طریق ازدواج است. هزینه مهاجرت از طریق ازدواج نسبت به سایر روش های مهاجرتی بسیار کم تر است.

از دیگر مزایای این روش می‌توانیم به این اشاره داشته باشیم که فرد متقاضی پس از اینکه توانست تمامی مراحل مهاجرت را طی کند و همچنین هزینه مهاجرت از طریق ازدواج را پرداخت کند، می‌تواند تابعیت و حق شهروندی این کشور را نیز بگیرد و پس از این شهروند آن کشور محسوب شود.

از مهم‌ترین معایب این کشور نیز می‌توانیم به داشتن مدرک معتبر زبان برای اثبات توانایی شما در برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور و علاقه بعد از ازدواج و همچنین اشغال همسر و درآمد نسبتا خوب اشاره داشته باشیم.

 

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج صوری

همانطور که می‌دانید یکی از روش هایی که افراد زیادی برای دریافت اقامت آن را مد نظر دارند، ازدواج صوری است. اما باید مد نظر داشته باشید که ازدواج امری مقدس و با ارزش است؛ بنابراین اقدام از این راه برای دریافت تابعیت کشور درست نیست.

ازدواج صوری می‌تواند برای افرادی که از این طریق اقدام می‌کنند، تبعات و جریمه های زیادی داشته باشد. زیرا شما در این گونه روش هیچ نوع شناختی نسبتا به طرف مقابلتان ندارید و صرفا برای دریافت اقامت این کشور و پرداخت هزینه نسبتا زیاد به طرف مقابلتان قصد دارید اقامت این کشور را بگیرید.

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان پذیر است ؟

بنابراین این اشخاص که در مقابل پول با شما ازدواج می‌کنند تا شما اقامت این کشور را به دست بیاورید ممکن است از نظر فرهنگی و اجتماعی با شما تفاهم نداشته باشند. بنابراین شما مجبور هستید به مدت سه سال زندگی مشترک با این شخص را داشته باشید.

اما علاوه بر این مورد نکته ای دیگر که باید در ازدواج صوری مد نظر داشته باشید این است که در صورتی که دولت کشور مورد نظر شما از صوری بودن ازدواجتان پی ببرد شما را به شدت مجازات و اقامت شما را لغو می‌کند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که اگر نامزدی در کشور مورد نظرتان ندارید به هیچ وجه اقدام به مهاجرت از این طریق نکنید.

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج صوری

قوانین و مقررات تابعیت از طریق ازدواج

همانطور که می‌دانید قوانین و مقرراتی برای تابعیت کشور های مختلف وجود دارد که شما با رعایت این قوانین و مقررات می‌توانید اقامت و تابعیت کشور مورد نظرتان را بگیرید. کشورهای مختلف قوانین و مقررات مخصوص خود را در مورد اعطای تابعیت دارند.

طبق قوانینی که در کشور ما در خصوص تابعیت وجود دارد، زن ایرانی اگر با یک مرد تبعه خارجی ازدواج کند، نمی‌تواند تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

اما اگر یک مرد ایرانی با یک زن خارجی ازدواج کند تابعیت به زن داده می‌شود. اما در بسیاری از کشورهای دیگر تفاوتی بین زن و مرد وجود  ندارد و  هم زن و هم مرد می‌توانند تابعیت آن کشور را دریافت کند.

 

شرایط و هزینه مهاجرت از طریق ازدواج

اولین و مهم‌ترین نکته ای که باید در مهاجرت از طریق ازدواج مد نظر داشته باشید، این است که ازدواج شما باید کاملا حقیقی و واقعی باشد و فرد متقاضی و همسرش بتوانند، ثابت کنند که رابطه بین آنها واقعی است و صرفا برای دریافت تابعیت کشور نیست.

از دیگر شرایطی که باید در این روش داشته باشند این است که همسر یا اسپانسر باید توانایی پرداخت هزینه مهاجرت از طریق ازدواج را داشته باشد و از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند نیازهای خود و همسرش را تامین کند.

مشاوره مهاجرت از طریق ازدواج برای اثبات واقعی بودن ازدواج

همچنین فرد متقاضی و همسرش باید مکان مناسبی را برای زندگی تهیه کرده باشند. در صورتی که همه شرایط را افراد دارا بودند، می‌توانند برای دریافت ویزای این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط و هزینه مهاجرت از طریق ازدواج

سوالات متداول شما در خصوص هزینه مهاجرت از طریق ازدواج

  • کدام کشورها هزینه کمتری را برای مهاجرت از طریق ازدواج می‌گیرند؟ توجه داشته باشید که بر اساس امکانات و پیشرفت هایی که کشورهای مختلف دارند و همچنین بر اساس مدارک و شرایط شما این هزینه ها متفاوت خواهد بود.
  • چگونه از طریق ازدواج می‌توانیم اخذ اقامت کنیم؟ توجه داشته باشید که شما می‌توانید با ازدواج با یک تبعه کشور و همچنین رعایت قوانین و مقررات اقامت آن کشور را به دست آورید.

 

در پایان

یکی از موضوع هایی که قبل از مهاجرت، به آن توجه ویژه ای می‌کنیم هزینه مهاجرت از طریق ازدواج است. این هزینه ها بر اساس شرایط و موارد مختلفی، متفاوت خواهد بود. بنابراین نمی‌توان هزینه دقیقی را برای این راه مهاجرتی بیان کرد.

اما مهاجرت از طریق ازدواج کم هزینه ترین و آسان تری راه برای دریافت اقامت و سپس تابعیت یک کشور است، از همراهی شما با مچ مری سپاسگزاریم.

seoexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.