match-marry

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذیر است؟ 2022

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان پذیر است یا خیر. اگر به پاسخ این سوال نیاز دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

مهاجرت از طریق ازدواج صوری

هیچ سازمانی نمی‌تواند زوج‌ها را برای مهاجرت ملزم به ازدواج کند. با این حال، واقعی بودن ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد و از اخذ ویزا و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جلوگیری می‌شود.

اگر افراد ازدواج خود را ثبت نکرده‌اند، باید شریک زندگی مشترک باشند تا بتوانند ویزای ازدواج بگیرند. هیچ شرطی در قانون مهاجرت برای نامزد یا شریک زندگی عرفی وجود ندارد.

تنها انتظاری که وجود دارد این است که شهروند یا مقیم دائم و نامزد یا همسر خارجی ازدواج کرده باشند یا با هم زندگی کنند و قبل از ارائه درخواست مهاجرت یا حمایتی، یک رابطه قانونی ایجاد کنند.

در این مطلب شرایط واقعی بودن ازدواج و نیز مهاجرت از طریق ازدواج صوری را بررسی خواهیم کرد.

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذیر است؟

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

حداقل سن برای ازدواج:

در اکثر کشورها حداقل سن ازدواج 16 سال است. زمانی که یکی از زوجین یا هر دو بین 16 تا 18 سال سن داشته باشند و ازدواج در این سن در کشور یا محل زندگی آنها پذیرفته باشد، رضایت والدین باید ارائه شود.

توجه: هر دو زوج باید در زمان ازدواج حداقل 18 سال سن داشته باشند تا ازدواج برای مقاصد مهاجرتی به رسمیت شناخته شود.

اگرچه ازدواج یک خردسال ممکن است از نظر قانونی در زمان و مکانی معتبر باشد اما همسران زیر 18 سال اعضای طبقه خانواده برای اسپانسر شدن محسوب نمی شوند.

به عنوان مثال، فردی که در 16 سالگی ازدواج کرده است، در سن 18 سالگی واجد شرایط اسپانسر شدن به عنوان همسر است.

تبصره: اجبار شخص به ازدواج و یا شرکت در مراسم ازدواج با علم به عدم رضایت یکی از طرفین جرم است. همچنین مهاجرت از طریق ازدواج صوری نیز جرم محسوب می‌شود.

 

ازدواج بستگان خونی:

برای انعقاد ازدواج معتبر، دو نفر نباید از خویشاوندان خونی باشند. قانون ازدواج در اکثر کشورها، ازدواج بین افراد خویشاوند یا فرزندخوانده، خواهر و برادر (حتی ناتنی) را ممنوع کرده است.

 

ازدواج قانونی و معتبر:

ازدواجی که در خارج از کشور انجام شده باید هم بر اساس قوانین حوزه قضایی محل وقوع آن و هم بر اساس قوانین کشور مقصد معتبر باشد تا برای مقاصد مهاجرت قانونی تلقی شود.

ازدواجی که طبق قانون محل وقوع آن از نظر قانونی به رسمیت شناخته شود معمولاً در کشور مقصد نیز به رسمیت شناخته می‌شود، اما مسئولیت اثبات قانونی بودن ازدواج بر عهده متقاضیان است. ازدواج صوری نوعی ازدواج غیرواقعی است و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جرم محسوب می‌شود.
ازدواج‌هایی که در سفارت‌خانه‌ها یا کنسولگری‌ها انجام می‌شود باید شرایط کشور میزبانی را که مأموریت در آن واقع شده است، برآورده کند.

بنابراین، ازدواجی که در سفارت یا کنسولگری انجام می‌شود باید از نظر قانونی توسط کشور میزبان به رسمیت شناخته شود تا برای اهداف مهاجرت به سایر کشورها معتبر باشد.

متقاضی که در یک سفارت یا کنسولگری ازدواج کرده است باید یک افسر را متقاعد کند که تمام شرایط کشور میزبان در رابطه با ازدواج برآورده شده است.

رایج ترین مانع ازدواج قانونی، ازدواج قبلی است که تمام نشده است. ازدواج فقط با فسخ، طلاق یا فوت یکی از طرفین تمام می‌شود.

چندهمسری ممکن است نوعی ازدواج صوری تلقی شود و از اخذ ویزا و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جلوگيري می‌شود.

 

اگر ازدواج در جایی که اتفاق افتاده قانونی نباشد چه باید کرد؟

برخی از ازدواج‌ها ممکن است در جایی که اتفاق افتاده قانونی نباشد، در این صورت ازدواج در سفارت کشور میزبان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

افسران باید به متقاضی توضیح دهند که واجد شرایط ویزای ازدواج نیستند. زیرا ازدواج آنها در جایی که ازدواج کرده‌اند قانونی نیست، اما اگر در حوزه قضایی دیگری که ازدواج آنها قانونی است، ازدواج کنند ممکن است واجد شرایط باشند.

اگر افراد واجد شرایط ویزای ازدواج هستند، باید بدانند که آنها باید قبل از اینکه از حقوق یا امتیازات مرتبط با وضعیت خود استفاده کنند، باید یک سال در یک رابطه زناشویی با هم زندگی کنند.

اگر متقاضی مایل نباشد که به عنوان یک شریک زندگی مشترک یا شریک زناشویی در نظر گرفته شود، یا نتواند مدارک رضایت بخشی دال بر رابطه زناشویی ارائه دهد، درخواست باید رد شود. زیرا ازدواج صوری تلقی می‌شود و مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذير نمی‌باشد.

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذیر است؟

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت از طریق ازدواج

قوانین ازدواج نیابتی

ازدواج وکالتی به ازدواجی گفته می‌شود که در آن یک یا هر دو نفر حضور فیزیکی نداشته باشند، اما یک شخص دیگر که در مراسم رسمی شرکت می‌کند از آنها وکالت دارد.

ازدواج تلفنی، فکس یا اینترنتی ازدواجی است که در آن یک یا هر دو شرکت کننده به طور فیزیکی در یک مکان حضور ندارند، اما از طریق تلفن، فکس، اینترنت یا وسایل دیگر (مثلاً اسکایپ یا غیره) در جشن ازدواج شرکت می‌کنند.

در اینگونه ازدواج‌ها این امکان وجود دارد که شخص دیگری غیر از خود شخص از طرف او با تلفن، فکس، اینترنت یا وسایل دیگر در ازدواج شرکت کند.

برای حضور فیزیکی در مراسم ازدواج، هر دو طرف (مثلاً حامی و همسر یا متقاضی اصلی و همسر) باید شخصاً در مراسم عروسی شرکت کرده باشند.

توجه: زوج‌هایی که با وکالت ازدواج کرده‌اند و با هم زندگی می‌کنند، ممکن است رابطه‌شان ارزیابی شود تا مشخص شود که آیا این رابطه با شرایط یک رابطه معمولی مطابقت دارد یا خیر. زیرا مهاجرت از طریق ازدواج صوری مشمول اخذ ویزا نمی‌شود.

 

قوانین چند همسری

ازدواج‌های چندهمسری در بیشتر کشورها قانونی نیست و طبق قانون کیفری جرم محسوب می‌شود. اگر شخص قبل از ازدواج فعلی با شخص دیگری ازدواج کرده باشد، ازدواج او به رسمیت شناخته نمی‌شود.

این مقررات همسر دوم (یا سوم و غیره) را از به رسمیت شناختن همسر او منع می‌کند. قانون مهاجرت مقرر می‌دارد که فقط ازدواج اول برای اهداف مهاجرت به رسمیت شناخته می‌شود.

قانون ازدواج بیان می‌کند که ازدواج چندهمسری می‌تواند به ازدواج تک همسری تبدیل شود، مشروط بر اینکه زوج از زمان ورود به کشور مقصد در یک رابطه تک همسری با هم زندگی کنند.

این تبدیل در صورتی انجام می‌شود که زوجین قصد داشته باشند ازدواج خود به ازدواج تک همسری تبديل کنند و به دنبال آن شواهد واقعی مبنی بر طلاق از سایر همسران را ارائه دهند.

توجه: افسران سازمان مهاجرت می‌توانند از اشخاص مدارکی که نشان دهد طرفین ازدواج خود را به ازدواج تک همسری تبدیل کرده‌اند، را بخواهند.

تصمیم به رد درخواست باید بر اساس تمام شواهد باشد و نه صرفاً بر این واقعیت که متقاضی طلاق نگرفته است. طرفین باید درک کنند که امتناع از ارائه چنین شواهدی ممکن است منجر به رد درخواست آنها شود.

زیرا ازدواج چند همسری نوعی ازدواج صوری تلقی می‌شود و مهاجرت از طریق ازدواج صوری، جرم محسوب می‌شود.

 

چرا یک سند ازدواج برای نشان دادن ازدواج معتبر کافی نیست؟

سند ازدواج تنها آغاز راه است. برای واجد شرایط بودن برای ویزای ازدواج، باید ثابت کنید که به طور قانونی ازدواج کرده‌اید. دولت ایالات متحده به شواهدی نیاز دارد که نشان دهد ازدواج شما با حسن نیت است، به این معنی که شما مشغول تجربه یک زندگی مشترک واقعی هستید.

نمونه‌هایی از اسنادی که اکثر زوج‌ها برای نشان دادن این موضوع استفاده می‌کنند عبارتند از کپی صورت‌حساب بانکی مشترک، اجاره‌نامه، و رهن، گواهی تولد کودکان و موارد دیگر.

برای اثبات واقعی بودن ازدواج خود سخت تلاش کنید:

انواع ویژگی‌های شخصی یا شرایط زندگی شما، سؤالاتی را در یک چارچوب خاص برای مقامات کنسولگری ایجاد می‌کند.

 

سازمان مهاجرت چه ازدواج‌هایی را مشکوک به تقلب می‌داند؟

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممکن است؟ برخی از ویژگی‌ها یا رفتار یک زوج متاهل باعث می‌شود مقامات سازمان مهاجرت در مورد کلاهبرداری احتمالی و ازدواج صوری برای مهاجرت مشکوک شوند.

هر زمان که یک شهروند با یک غیرشهروند یا مهاجر برای دریافت ویزای مهاجرتی بر اساس ازدواج، ازدواج می‌کند و سپس اسپانسر می‌شود، زوجها می‌توانند انتظار یک چیز را داشته باشند: درخواست آنها توسط خدمات شهروندی و مهاجرت و همچنین توسط وزارت امور خارجه (اگر مهاجر از خارج از کشور درخواست کند، از طریق کنسولگری) مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

اگر ازدواج صوری تلقی شود نسبت به مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممانعت به عمل خواهد آمد. دولت، صرفاً بر اساس شواهد و تجربه، بر این باور است که تعداد زیادی از درخواست‌های مهاجرت از طریق ازدواج، تقلبی یا جعلی هستند.

به عبارت دیگر، این درخواست‌ها فقط تلاشی از سوی شخص مهاجر برای مهاجرت از طریق ازدواج صوری می باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج صوری - ازدواج های مشکوک به تقلب

 

زبان مشترک وجود ندارد

اگر زن و شوهر نتوانند به هیچ وجه با یکدیگر صحبت کنند، چگونه می‌توانند یک زندگی مشترک را ایجاد کنند؟

 

اختلاف سنی فاحش

افراد در سنین مختلف ممکن است گاهی اوقات با یکدیگر ازدواج کنند. اما وقتی با سایر نشانه‌ها ترکیب ‌شود، تصور این است که می‌تواند نشان دهنده صوری بودن ازدواج برای دریافت پول یا ویزا باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج صوری جرم است و برای هر دو نفر مجازات را به همراه خواهد داشت.

 

تفاوت در دین

از آنجایی که اعتقادات مذهبی برای بسیاری از مردم دارای اهمیت است، دولت کشورهای مختلف نگاهی دوباره به درخواست‌ ویزای همسران دارای مذاهب مختلف می‌اندازد. در این صورت اگر ازدواج شما صوری تشخیص داده شود، مهاجرت از طریق ازدواج صوری غیرممكن خواهد بود.

 

طبقه اجتماعی یا پیشینه فرهنگی متفاوت

ممکن است افراد با سطوح متفاوت ثروت یا لوکیشن‌های مختلف در جامعه، ازدواج کنند. با این حال، سازمان مهاجرت و صدور ویزا کنجکاو خواهد شد تا درباره چگونگی وقوع این اتفاق و اینکه آیا این عشق واقعی است یا خیر، بیشتر بداند.

 

تفاوت در نژاد

هر زمان که یک زوج دارای نژادهای متفاوت باشند، برای مقامات مهاجرت سؤالاتی ایجاد خواهد شد. پس از پرسیدن این سؤالات در مصاحبه، اگر ازدواج صوری تشخیص داده شود از اخذ ویزا و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جلوگیری خواهد شد.

 

پیشینه تحصیلی نابرابر

مطالعات نشان می‌دهد که اکثر زنان نمی‌توانند مردی را که تحصیلات کمتری نسبت به خودشان دارد را تحسین کنند. اما مردان هوش و تحصیلات را در رتبه پنجم ملاک‌ها و ویژگی های مطلوب همسر خود قرار می‌دهند.

بنابراین اگر یکی از زوجین دارای تحصیلات عالی است و دیگری نه، منتظر سوالات مختلف مقامات سازمان مهاجرت و شهروندی باشید. پس از این سوالات، اگر مشکوک به ازدواج صوری باشید از اخذ ویزای ازدواج و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جلوگیری می‌شود.

 

محل زندگی مختلف

تقریبا تمام زوج‌ها بعد از ازدواج با هم زندگی می‌کنند. اگر هر دوی شما در یک کشور زندگی می‌کنید اما در یک منزل و به صورت مشترک زندگی نمی‌کنید باید توضیح خوبی ارائه دهید تا مقامات مربوطه را نسبت به واقعی بودن ازدواج خود متقاعد کنید.

به عنوان نمونه می‌توانید نشان دهید که یکی از شما در حال اتمام تحصیلات دانشگاهی است و دیگری نمی‌تواند شغل خود را ترک کند. علاوه بر آن باید نشان دهید که قصد دارید در اسرع وقت با هم زندگی کنید.

در غیر این صورت ازدواج شما صوری تلقی خواهد شد و مهاجرت از طریق ازدواج صوری نیز ممکن نمی‌باشد.

 

همان خانه اما هیچ تعامل واقعی

اگر برنامه کاری و سایر برنامه‌های شما طوری تنظیم شده باشد که هرگز به طور همزمان در خانه نباشید ممکن است سازمان مهاجرت شک کند که این کار عمدی بوده است.

در این صورت اگر ازدواج شما صوری تشخیص داده شود، از مهاجرت و اخذ ویزای ازدواج ممانعت به عمل خواهد آمد زیرا مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممکن نمی‌باشد.

 

 

ازدواج پنهانی

اگر به دوستان و خانواده خود در مورد ازدواج خود چیزی نگفته‌اید، سازمان مهاجرت مشکوک می‌شود که چرا نمی‌خواهید آنها در مورد ازدواج شما چیزی بدانند.

در این صورت براساس تشخیص مقامات مربوطه نسبت به اخذ ویزای ازدواج و مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممانعت به عمل خواهد آمد.

مشاوره مهاجرت از طریق ازدواج

 

تلاش برای تولید شواهدی از زندگی مشترک درست قبل از مصاحبه سازمان مهاجرت

شما برای اخذ ویزای ازدواج باید شواهدی از زندگی مشترک خود ارائه کنید. این شواهد می‌تواند از حساب‌های مشترک، دارایی‌ها، و غیره باشد.

این شواهد دارای تاریخ‌هایی هستند که زمان آنها را نشان می‌دهد. اگر تاریخ‌ها فقط هفته‌ها قبل از تاریخ مصاحبه برای ویزا باشد، این ظن ایجاد می‌شود که سعی دارید پرونده‌تان را خوب جلوه دهید.

در این صورت گمانه‌زنی برای صوری بودن ازدواج شدت می‌گیرد. لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

بلافاصله پس از آشنایی ازدواج کنید

اکثر مردم دوست دارند حداقل چند ماه نامزد باشند سپس ازدواج کنند. اگر تنها پس از چند جلسه یا چند هفته از آشنایی ازدواج کردید، سازمان مهاجرت مشکوک می‌شود که آیا علت ازدواج شما عشق بوده است یا پول و ویزا.

 

ازدواج بلافاصله پس از طلاق

ازدواج با فردی که تا همین اواخر مجرد نبوده است و به تازگی طلاق گرفته است، می‌تواند نشان دهد که مدت آشنایی به طرز مشکوکی کوتاه است. در این صورت ممکن است ازدواج فعلی صوری تلقی شود و از مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممانعت شود.

آیا مهاجرت از طریق ازدواج صوری امکان‌پذیر است؟

 

شخص غیرشهروند از کشوری است که سابقه کلاهبرداری برای مهاجرت در آن زیاد باشد

دولت‌ها پیگیری می‌کنند که شهروندان کدام کشورها مرتکب تقلب‌های مهاجرتی با نرخ بالا می‌شوند. اگر همسر مهاجر از یکی از این کشورها باشد، با نظارت بیشتری روبرو خواهد شد.

 

همسر شهروند فقیر باشد

اگر یکی از طرفین ازدواج فاقد شغل باشد یا نیاز مبرمی به پول داشته باشد، مقامات مهاجرت ممکن است مشکوک شوند که او به دنبال کسب درآمد سریع و مهاجرت از طریق ازدواج صوری است. در این صورت از اخذ ویزا و مهاجرت از طریق ازدواج صوری جلوگیری می‌شود.

 

چدر پایان باید گفت واضح است که هر یک از عوامل فوق ممکن است در یک ازدواج کاملا واقعی نیز وجود داشته باشد. زوج‌هایی که پرونده‌شان هیچ نشانه‌ی مشکوکی ندارد، از سوی تصمیم‌گیرندگان سازمان مهاجرت با مشکل مواجه نخواهند شد.

اما اگر یکی از موارد بالا در پرونده شما وجود داشته باشد، نه تنها ممکن است پرونده شما به دلیل تقلب در ازدواج رد شود، بلکه ممکن است با مجازات‌های قانونی نیز روبرو شوید.

توجه داشته باشید که مقامات باید در مدت زمان کوتاهی پرونده شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند. هرچه شما به عنوان یک متقاضی بیشتر بتوانید برای شناسایی و رفع دلیل احتمالی شک آنها تلاش کنید، شانس بیشتری برای تایید پرونده شما وجود دارد.

درنهایت توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق ازدواج صوری نه تنها غیرقانونی است بلکه برای شما مجازات نیز به دنبال خواهد داشت.

seoexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.