match-marry

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج 1401

مهمترین اصل برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج این است که شما با شخصی که دارای تابعیت این کشور است، ازدواج کنید. با این کار شما از تمام حقوق شهروندی در تاجیکستان برخوردار خواهید شد.

برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج لازم است به عنوان یک فرد که قصد مهاجرت دارد، به تمام قوانین و مقررات مربوط به مهاجرت در آن کشور آگاه باشید، از شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاع داشته باشید، و در نهایت با اطلاع و آگاهی کامل در این راه قدم بگذارید.

شرایط مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج چگونه است؟ آیا مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج سبب اخذ اقامت و تابعیت می‌شود؟ اخذ اقامت و تابعیت با مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج چه مدت به طول می‌انجامد؟

ما در این مطلب به تمام سوالات شما درباره‌ی مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج پاسخ داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

 

دلایل مهاجرت از طریق ازدواج:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، آشنایی با افراد و ملیت‌های مختلف به سادگی امکان‌پذیر است. علاوه بر آن با پیشرفت صنعت گردشگری می‌توان به کشورهای مختلف سفر کرد و با آداب و رسوم آنها آشنا شد.

افزایش سفرهای توریستی و ارتباط در دنیای اینترنت سبب شکسته شدن مرز کشورهای مختلف در زمینه‌ی ازدواج شده است. امروزه افراد، فارغ از قوم و ملیت به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

این ازدواج‌ها شرایط مهاجرت را برای افراد فراهم می‌کند. اما مهاجرت از طریق ازدواج موضوعی است که شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

مهاجرت از طریق ازدواج دارای قوانين بین‌المللی است که اکثر کشورها به آن پایبند هستند. علاوه بر آن برخی کشورها دارای قوانین و سخت‌گیری‌های خاصی نیز در زمینه‌ی مهاجرت از طریق ازدواج هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج با ما همراه باشید.

 

 

کشور تاجیکستان:

تاجیکستان یک کشور کوهستانی در آسیای میانه است. این کشور 143100 کیلومتر مساحت دارد و 9 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

نام این کشور از قومیت تاجی‌ها که قبل از اسلام در این کشور زندگی می‌کردند، گرفته شده است. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی دارد که سبب ایجاد آداب و رسوم خاص در زمینه‌های مختلف (مخصوصا در زمینه‌ی ازدواج) شده است.

پایتخت این کشور شهر دوشنبه می‌باشد. زبان رسمی کشور تاجیکستان زبان تاجیکی است. واحد پول کشور تاجیکستان، سامانی با تلفظ سومونی است.

اقتصاد این کشور بیشتر پیرامون صنعت توریسم و مشاغل مربوط به حوزه گردشگری، صادرات و واردات، کشت پنبه و امثال اینها رونق گرفته است.

از مهم‌ترين قوانین عمومی کشور تاجیکستان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • احترام به تمام گروه‌های سنی مخصوصا افراد مسن
  • برقراری ارتباط با رانندگان هنگام عبور از خیابان
  • رعایت حجاب و مسائل دینی
  • احترام به قوانين
  • و غیره

 

پایتخت تاجیکستان از مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور:

یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور، شهر دوشنبه است. این شهر از نظر گردشگری نیز بسیار موردتوجه قرار دارد و هرساله مهاجران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

این شهر قدمت زیادی دارد و یکی از شهرهای تاریخی تاجیکستان است. این شهر از نظر کسب‌وکار نیز اهمیت ویژه‌ای در کشور تاجیکستان دارد.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

 

مهاجرپذیری در کشور تاجیکستان چگونه است؟

کشور تاجیکستان یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن کمتر از دو درصد است. همین موضوع سبب علاقه‌مندی مهاجران به این کشور می‌شود.

در کشور تاجیکستان افراد دارای تخصص به سادگی جذب بازار کار می‌شوند. در این زمینه افراد دارای تجربه و سابقه کار در اولویت هستند.

کشور تاجیکستان از کشورهای گردشگری است و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری می‌باشد. با توجه به این موضوع یکی از گروه‌های شغلی پر رونق در کشور تاجیکستان، مشاغل حوزه‌ی گردشگری است.

پیدا کردن شغل مناسب در این کشور، آسان است. به جرأت می‌توان گفت که این کشور حتی با کمبود نیروی کار متخصص نیز مواجه است.

 

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟

راه‌های زیادی برای مهاجرت به کشور تاجیکستان وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج است. ازدواج با تبعه‌ی تاجیکی یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها در میان مردم روسیه برای دریافت اقامت و تابعیت تاجیکستان می‌باشد.

براساس آمار و اطلاعات موجود، سالانه حدود 12000 نفر از اتباع تاجیکستان و روسیه خواهان ثبت رسمی ازدواج و مهاجرت به تاجیکستان هستند. برخی از این ازدواج‌ها از روی عشق و علاقه و تعدادی دیگر از آنها صرفاً برای مهاجرت و صوری است.

ازدواج صوری برای دریافت اقامت و تابعیت، روش خودخواهانه‌ای است که ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

پیرامون مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج، نکات بسیار مهمی وجود دارد. ما در ادامه تعدادی از قوانین مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج را آورده‌ایم:

قانون اول: یکی از قوانین تاجیکستان این است که در صورت ازدواج یک فرد غیر تاجیکستانی (مهاجر) با یکی از شهروندان تاجیکستان، امکان اخذ اقامت و تابعیت برای او فراهم می‌شود.

به دلیل ناموفق بودن برخی از ازدواج‌های مهاجران و تاجیک‌ها که برخی از این زوجها دارای فرزند نیز بوده‌اند، امروزه قوانين سختگیرانه‌ای پیرامون مهاجرت از طریق ازدواج به تاجیکستان وضع شده است.

در سال‌های اخیر زنان تاجیکی بسیاری با مهاجران کشورهای مختلف ازدواج کرده‌اند. حاصل ازدواج آنها نیز تولد فرزند بوده است. بعد از گذشت زمان و با دریافت تابعیت، شخص مهاجر اقدام به طلاق و ترک همسر و فرزندان خود کرده است.

در اینگونه موارد دولت موظف به تأمین مالی این خانواده‌ها می‌باشد. این امر سبب وضع قوانین سختگیرانه برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج شده است.

قانون دوم: این افراد لازم است که به مدت حداقل یک سال قبل از ازدواج با تبعه تاجیکستان، در این کشور زندگی کرده باشند. این موضوع برای آشنایی هرچه بیشتر و افزایش شناخت افراد نسبت به یکدیگر می‌باشد.

قانون سوم: علاوه بر آن شخص مهاجر باید منزلی به نام همسر تاجیکی خود تهیه کند و نیز امکان فراهم کردن زندگی مناسب برای او را داشته باشد. سپس اقدام به ازدواج نمایند.

به بیان ساده‌تر اشخاصی که در اندیشه مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج هستند، باید توانایی تأمین هزینه‌های زندگی مشترک و خرید منزل برای همسر خود را داشته باشند.

قانون چهارم: نکته مهم دیگر این است که باید واقعی بودن ازدواج خود و قصد زندگی طولانی مدت با یکدیگر را ثابت کنند. به بیان ساده‌تر نه تنها به ازدواج‌های صوری و غیرواقعی ویزا و اقامت داده نمی‌شود، بلکه ممکن است عواقب جبران ناپذیری نیز برای شما به همراه آورد.

واقعی بودن ازدواج با داشتن فرزند مشترک، حساب بانکی یا املاک مشترک، آشنایی طولانی مدت و غیره اثبات می‌شود. شما با اثبات واقعی بودن ازدواج می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت موقت و تابعیت کشور تاجیکستان درخواست دهید.

قوانین مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

 

ثبت ازدواج در کشور تاجیکستان:

ثبت رسمی ازدواج در دفتر ثبت احوال این   ) انجام می‌گیرد.ZAGS)کشور

برای ثبت ازدواج باید هر دو نفر به دفتر ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند و رضایت خود را نسبت به ازدواج اعلام نمایند.

برای اخذ تاریخ برای ثبت ازدواج به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1. ارائه درخواست ازدواج در دفتر مربوطه
  2. کپی ویزای معتبر و قانونی فرد متقاضی
  3. کپی گذرنامه زوجین
  4. مدارک عدم ممنوعیت ازدواج فرد متقاضی در کشور تاجیکستان
  5. مدارک مربوط به تجرد (فوت همسر یا طلاق در صورت وجود)
  6. ترجمه مدارک به زبان روسی یا تاجیکستانی

 

پس از تایید مدارک، دفتر ثبت احوال تاریخ ازدواج شما را مشخص می‌کند. این تاریخ معمولاً مربوط به یک ماه بعد است.

لازم است دو نفر (عروس و داماد) همراه با دو نفر دیگر بعنوان شاهد ازدواج در تاریخ تعيين شده به دفتر ثبت احوال مراجعه کنند و سند ازدواج را امضا نمایند. سند ازدواج در پایان مراسم به نوعروس تحویل داده می‌شود.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج:

شما برای دریافت ویزای کشور تاجیکستان و مهاجرت به این کشور به مدارکی نیاز خواهید داشت. مدارکی که برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

  1. اصل مدارک شناسایی و هویتی
  2. کپی مدارک شناسایی فرد متقاضی مهاجرت
  3. اصل گذرنامه یا پاسپورت
  4. کپی گذرنامه
  5. مدارک مربوط به طلاق یا فوت همسر در صورت داشتن ازدواج قبلی
  6. دو قطعه عکس از فرد متقاضی
  7. گواهی عدم سوءپیشینه فرد متقاضی
  8. و غیره

مدارک لازم جهت مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

 

برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج شما باید شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشید. شما باید مدارک خود را به سفارت تحویل دهید.

مدارک شما توسط مقامات مربوطه در سفارت بررسی می‌شود و در صورت تایید، برای شما ویزا صادر می‌شود.

همانطور که پیش از این نیز بیان شد، فرد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج باید واقعی بودن ازدواج خود با شخص تاجیکی را اثبات کند و قبل از ازدواج و مهاجرت برای زندگی مشترک با همسر تاجیکی خود مسکن مناسب تهیه کند.

 

سنت ازدواج در کشور تاجیکستان:

تاجیکستان یک کشور باستانی و دارای قدمت فراوان است. قدمت این کشور به 15 تا 20 هزار سال قبل می‌رسد. مردم تاجیکستان هنوز آداب و رسوم پیشینیان خود را حفظ کرده‌اند.

امروزه نیز مراسم ازدواج در این کشور به شکل سنتی و مطابق با آداب و رسوم انجام می‌گیرد و 7 روز به طول می‌انجامد. 3 روز اول این مراسم به آشنایی بیشتر و رفت و آمد خانواده عروس و داماد اختصاص دارد.

مراسماتی مانند قربانی کردن در عروسی و مهمانی گرفتن بعد از مراسم عروسی نیز در این کشور انجام می‌شود.

در کشور تاجیکستان، طلاق نادر است و امری ناپسند به شمار می‌آید. همسر اول در صورت ازدواج مجدد شوهرش، او را ترک نمی‌کند و به زندگی ادامه می‌دهد. این موضوع شرایط ازدواج و مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج را سخت می‌کند.

 

دریافت تابعیت تاجیکستان چگونه ممکن است؟

اصلی‌ترین عامل اخذ تابعیت کشور تاجیکستان، ازدواج با شخص تاجیکی و داشتن شرایط لازم برای مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج است. شرایط مهاجرت شامل موارد زیر است:

1.شخصی که تمایل به مهاجرت به کشور تاجیکستان دارد لازم است یکسال قبل از ازدواج در این کشور اقامت قانونی داشته باشد.

2.شخصی که تمایل به مهاجرت به کشور تاجیکستان دارد لازم است حداقل سه سال از ازدواج و زندگی مشترک او در این کشور سپری شده باشد.

3.شخصی که تمایل به مهاجرت به کشور تاجیکستان دارد نباید بیشتر از سه ماه در سال را خارج از تاجیکستان گذارنده باشد.

4.شخص مهاجر لازم است که به طور کامل با قوانين و حقوق شهروندی تاجیکستان آشنا باشد.

4.شخص نباید منع ازدواج و اقامت در این کشور را داشته باشد.

5.و غیره

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج و دریافت تابعیت

 

در پایان باید گفت تاجیکستان یکی از کشورهای کوهستانی آسیای میانه است. این کشور زیبا هر ساله پذیرای توریست‌های بسیاری است.

مردم زیادی به سفر تفریحی و بسیاری دیگر نیز به زندگی در این کشور متمدن علاقه‌مند هستند. این‌گونه افراد رویای زندگی در کشور تاجیکستان را در سر دارند.

راه‌های بسیاری برای مهاجرت، دریافت ویزا و اخذ تابعیت کشور تاجیکستان وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج است.

ازدواج در این کشور یک امر مقدس است و تحت نظارت والدین صورت می‌گیرد. آداب و رسوم ازدواج در این کشور، قدمت بسیار زیادی دارد. مردم تاجیکستان به رسوم اجداد خود پایبند هستند.

ازدواج در کشور تاجیکستان 7 روز به طول می‌انجامد. برای ثبت ازدواج در این کشور لازم است شخص مهاجر یکسال قبل از ازدواج در تاجیکستان ساکن باشد، برای همسر تاجیک خود منزل تهیه کند، توانایی تشکیل زندگی مشترک با رفاه نسبی در این کشور را دارا باشد، بتواند واقعی بودن ازدواج خود را با دلایل قابل قبول اثبات کند.

شما بعنوان یک شخص مهاجر لازم است بعد ثبت ازدواج در ثبت احوال و ارائه مدارک مربوطه به سفارت مدتی را منتظر بمانید. در این مدت، مدارک شما توسط مقامات مربوطه به دقت بررسی می‌شود. در صورت تایید مدارک برای شما ویزا صادر می‌گردد.

شما پس از سه سال از اخذ اقامت، در صورت تداوم ازدواج، برای دریافت تابعیت اقدام کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله با مچ مری همراه بودید سپاسگزاریم. مطالعه ی مقالات مرتبط زیر پیشنهاد می شود:

Content Expert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.