match-marry

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج 2022

کره جنوبی یکی از کشورهای آسیای شرقی می‌باشد. این کشور هر ساله پذیرای مهاجران زیادی است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور کره جنوبی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور، مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج است.

ما در این مطلب صفر تا صد مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج را بیان کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

 

نکاتی پیرامون کشور کره جنوبی:

کشور کره جنوبی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه چیزهایی این کشور را خاص و جذاب کرده است؟ همانطور که بیان شد کشور کره جنوبی یکی از کشورهای آسیای شرقی است. پایتخت این کشور شهر سئول می‌باشد. مردم کشور کره جنوبی به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند.

تاریخ کره جنوبی مربوط به زمان پارینه سنگی است و به زمان شکل گیری گوگوریو و چوسان قدیم باز می‌گردد. این کشور مهد فرهنگ، هنر و موسیقی می‌باشد.

کشور کره جنوبی با کشورهای چین و ژاپن، همسایه و دارای مرز مشترک است. جمعیت این کشور حدود ۵۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ بوده است. واحد پول کشور کره جنوبی، وون  کره‌ای است. کشور کره جنوبی دارای مساحتی حدود ۱۰۰٬۲۱۰ کیلومتر مربع است.

اقتصاد کشور کره جنوبی بیشتر پیرامون  کشتی سازی، کامپیوتر و سایر محصولات حوزه‌های مشابه، خودروسازی، صنایع شیمیایی و غیره شکل گرفته است.

این کشور یازدهمین کشور اقتصادی دنیا و  چهارمین قدرت اقتصادی آسیا می‌باشد. کشور کره جنوبی در حوزه کشاورزی نیز توانسته است، به خودکفایی برسد.

این کشور روابط گسترده‌ای با سایر کشورها برقرار کرده است. در کشور کره جنوبی نسبت به احترام گذاشتن به بزرگترها توجه ویژه‌ای می‌شود به گونه‌ای که همیشه غذا خوردن توسط فرد بزرگتر خانواده آغاز می‌شود.

در این کشور احوالپرسی و احترام به شیوه تعظیم کردن و سر تکان دادن معمول است.

نکات مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

 

 مزایا و معایب مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج چیست؟

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج چه مزایایی دارد؟ از مهمترین مزیت‌های ازدواج با شهروندان کره جنوبی می‌توان به عدم سختگیری کشور کره جنوبی در زمینه ازدواج و مهاجرت افراد و ملیت‌های مختلف به این کشور اشاره کرد. مزیت دیگر این گونه ازدواج‌ها رفتار و برخورد بسیار خوب شهروندان کره‌ای با مهاجران است.

 

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج چه معایبی دارد؟ مهمترین معایب مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج می‌توان به این موارد اشاره کرد که  کشور کره جنوبی یکی از کشورهایی است که دو تابعیتی را نمی‌پذیرد.

افرادی که با مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج ویزا اخذ می‌کنند برای اینکه بتوانند تابعیت کشور کره جنوبی را دریافت کنند باید تابعیت کشور وطن خود را باطل کنند.

 

 ازدواج در کره جنوبی چه قوانین و محدودیت‌هایی دارد؟

کره جنوبی یکی از کشورهای با ثبات اقتصادی بسیار بالا است. این موضوع سبب جذب بسیاری از مهاجران به این کشور می‌شود. همانطور که پیش از این نیز بیان شد یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج است.

افرادی که تمایل به ازدواج در کشور کره جنوبی دارند باید با قوانین و مقررات ازدواج در این کشور آشنایی کافی داشته باشند.

در سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸  قوانین کشور کره جنوبی تغییراتی پیدا کرد. این تغییرات شامل تغییر در قوانین ازدواج و مهاجرت نیز شد.

اما به طور کلی یکی از مهمترین قوانینی که برای ازدواج در این کشور وجود دارد، سن قانونی ازدواج است. این قانون به نوعی محدودیت نیز محسوب می‌شود در کشور کره جنوبی سن مناسب برای ازدواج ۱۸ سال است. در این کشور افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، برای ازدواج نیازمند رضایت قیم (پدر یا مادر) خود هستند.

در کشور کره جنوبی افرادی که بیشتر از ۲۰ سال سن دارند (چه مرد و چه زن) می‌توانند بدون اجازه و رضایت والدین خود ازدواج کنند.

امروزه شمار افرادی که از طریق ازدواج به کشور کره جنوبی مهاجرت می‌کنند نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوری که مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج نسبت به کشورهای همسایه مانند کشور چین و ژاپن ، بیشتر است.

برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج به شرایط و مدارکی نیاز است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

محدودیت های مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

 

 مدارک لازم برای ازدواج در کشور کره جنوبی:

به طور کلی برای ثبت ازدواج در کشور کره جنوبی به مدارک زیر نیاز است:

  1. مدارک شناسایی و هویتی
  2. گواهی محل تولد
  3. گذرنامه دارای اعتبار
  4. معرفی دو شاهد برای امر ازدواج
  5. مدارک مربوط به طلاق یا فوت همسر در صورت وجود
  6. رضایت نامه والدین در صورت نرسیدن به سن قانونی

 

 برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج به چه شرایطی نیاز است؟

در سال ۲۰۱۳ دولت کره جنوبی قوانین جدیدی برای ازدواج در این کشور وضع کرد. بر اساس  یکی از این قوانین مهاجرانی که قصد ازدواج با شهروندان کره جنوبی را دارند موظف به فراگیری زبان کره‌ای هستند.

برای این منظور شخصی که قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج را دارد باید خود را برای آزمون زبان کره‌ای آماده کند. پذیرش در این آزمون  با سطح متوسط زبان کره‌ای نیز مورد قبول است.

شرایط جدید مهاجرت از طریق ازدواج 

مدرک آزمون زبان کره‌ای که به آزمون topik مشهور است را می توان با امتحان دادن در یکی از مراکز زیر اخذ کرد:

  1. از طریق امتحان در یکی از دانشگاه‌های کشور کره جنوبی
  2. امتحان در مراکز مورد تایید این کشور در خارج از کره جنوبی
  3. از طریق امتحان دادن در سفارت کره جنوبی

شما با کسب نمره متوسط نیز در آزمون می‌توانید مدرک زبان کره‌ای خود را اخذ کنید.

یکی دیگر از قوانین ازدواج در کره جنوبی تمکن مالی همسر کره‌ای می‌باشد.  به عنوان نمونه اگر مردی در کشور کره جنوبی تمایل به ازدواج با شخص خارجی یا مهاجر را داشته باشد، باید حداقل درآمد سالانه او برای تامین نیاز مالی دو نفر کافی باشد. این مقدار در کشور کره جنوبی حدوداً ۱۵ وون است.

قانون چهارم ازدواج در این کشور داشتن کسب و کار و شرایط کاری مناسب می‌باشد.

اگر مشخص شود که افراد اقدام به ارائه مدارک غیر واقعی کرده‌اند، به عنوان متخلف و مجرم شناخته می‌شوند. با این گونه افراد بر اساس قوانین کره جنوبی برخورد خواهد شد.

بعد از تایید شرایط و مدارک ارائه شده به دولت کره جنوبی، برای شخص متقاضی ویزای ۶ ماهه صادر خواهد شد. در این صورت مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج امکان‌پذیر خواهد شد.

برای صدور این ویزا به ضمانت یک ضامن معتبر نیاز است. این ضمانت تا ۵ سال معتبر است و سالانه باید برای آن مبلغی به دولت کره جنوبی پرداخت شود.

 

چه افرادی برای دریافت ویزا و مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج به ضمانت نیازی ندارند؟

 

افرادی که دارای یکی از شرایط زیر باشند نیازی به ضامن و ضمانت معتبر نخواهند داشت. این شرایط عبارت هستند از:

  • شخص مهاجر قبلاً با یکی از شهروندان کره جنوبی ازدواج کرده است و اکنون قصد ورود به این کشور را دارد
  • شخص مهاجر مورد تایید مقامات رسمی و دولت کشور کره جنوبی است
  • شخص مهاجر به یکی از شیوه‌های قانونی به کشور کره جنوبی وارد شده است و اکنون قصد ازدواج در این کشور را دارد افراد بالا به معرفی ضامن و  ضمانت نیازی ندارد.

 

اشخاص می‌توانند یکی از موارد زیر را نیز به عنوان ضمانت معرفی کنند:

  • درآمد حاصل از اجاره بهای املاک شخصی
  • سود سهام
  • سود بانکی
  • درآمد سالیانه
  • و غیره

 

اگر درآمد سالیانه به عنوان ضمانت معرفی شود، حدود ۵ درصد از درآمد سالیانه فرد به مدت شش ماه توسط دولت کره جنوبی توقیف می‌شود.

به طور کلی برای ازدواج در کشور کره جنوبی به یک میلیون وون به عنوان ضمانت نیاز است. این پول توسط دولت کره جنوبی به مدت ۶ ماه بلوکه می‌شود.

 

 معرفی مکانی برای سکونت:

یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج معرفی منزلی برای سکونت و زندگی مشترک است.

شهروند کره‌ای برای اینکه بتواند همسر مهاجر خود را به این کشور بیاورد باید خانه‌ای را که متراژ آن متناسب با تعداد اعضای خانواده است، به مقامات مربوط به صدور ویزا و اقامت معرفی کند.

اگر این خانه برای سکونت اعضای خانواده مناسب باشد، ویزای مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج صادر خواهد شد. در صورت عدم تایید این منزل برای سکونت تعداد اعضای خانواده، از صدور ویزا ممانعت به عمل خواهد آمد.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج - محل سکونت

 

 برای دریافت اقامت با مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج به چه مدارکی نیاز است؟

برای دریافت اقامت کره جنوبی به مدارک زیر نیاز است:

 

  1. گواهی عدم سوء پیشینه
  2. گواهی آزمون زبان کره‌ای با سطح بالاتر از ۲
  3. سند رسمی یا گواهی ازدواج
  4. فیش حقوقی یا هر مدرک دیگری که نشان دهنده میزان درآمد منظم ماهیانه فرد باشد
  5. مدارک مربوط به حساب بانکی با حداقل ۳۰ میلیون وون که متعلق به خود شخص یکی از اعضای خانواده او باشد
  6. مدارک مربوط به املاک و دارایی‌های شخص
  7. گواهی یا مدارک مربوط به برنامه مهاجرت
  8. سند یا اجاره نامه ملک شخصی

ویزای مربوط به اقامت موقت شش ماهه صادر می‌شود و تا دو سال قابل تمدید است بعد از دو سال شخص مهاجر می‌تواند در صورت تداوم ازدواج برای دریافت تابعیت اقدام کند.

 

 اخذ تابعیت با مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟

مهمترین سوالی که ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند این موضوع است که دریافت تابعیت کره جنوبی به چه شرایط و مدارکی نیاز است؟ یا اینکه اخذ پاسپورت و تابعیت کشور کره جنوبی چه مدت به طول می‌انجامد؟

افراد مختلف با مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج وسپس دریافت ویزای اقامت موقت می‌توانند در این کشور ساکن شوند و به کار و فعالیت بپردازند.

همانطور که پیش از این بیان شد اقامت موقت کشور کره جنوبی ۶ ماه اعتبار دارد. بنابراین نیاز است که بعد از گذشت شش ماه همسر کره‌ای با ارائه مدارک لازم به اقامت مربوطه برای تمدید ویزای همسر مهاجر خود اقدام کند.

برای دریافت تابعیت کشور کره جنوبی به سه سال سکونت در این کشور و زندگی مشترک با همسر کره‌ای نیاز دارید.  به بیان ساده تر شما باید حداقل سه سال همراه با همسر کره‌ای خود در کشور کره جنوبی زندگی کنید تا بتوانید برای تابعیت این کشور درخواست دهید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این موضوع است که در این سه سال شما  باید به قانون این کشور پایبند باشید و نباید مرتکب هیچ جرمی شوید.

نکته مهم دیگر این موضوع است که شما فقط در صورت تداوم ازدواج و زندگی مشترک می توانید برای دریافت تابعیت اقدام کنید.

اگر در طول این مدت پلیس یا سازمان مهاجرت کشور کره جنوبی متوجه صوری بودن ازدواج، جعلی یا غیر واقعی بودن مدارک، سوپیشینه فرد دارای اقامت موقت،  یا مرتکب جرم شدن فرد مهاجر شوند، اقامت موقت شما را لغو خواهند کرد.

در این صورت شما به هیچ عنوان امکان دریافت تابعیت کشور کره جنوبی را نخواهید داشت.

 

در پایان همانطور که بیان شد کشور کره جنوبی یکی از اقتصادی‌ترین کشورهای آسیای شرقی می‌باشد. پایتخت این کشور شهر سئول است.

اقتصاد این کشور بیشتر پیرامون کشتی سازی، کامپیوتر، خودروسازی، صنایع شیمیایی و مانند این‌ها  رونق گرفته است. این کشور دارای اقتصادی پایدار است. همین موضوع سبب میشود تا  کشور کره جنوبی مقصد بسیاری از مهاجران باشد.

راه‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج یکی از ساده ترین راه‌ها است. سن مناسب برای ازدواج در این کشور ۱۸ سال و بیشتر است.

ازدواج در کشور کره جنوبی دارای آداب و رسوم جالبی می‌باشد علاوه بر آن شرایط و مدارک خاصی نیز نیاز دارد.  بر اساس قوانینی که در کشور کره جنوبی در سال ۲۰۰۳ وضع شد، همسران شهروندان کره‌ای می‌توانند بعد از ازدواج اقامت و تابعیت دریافت کنند.

اقامتی که به واسطه ازدواج با شهروندان کره ای اخذ می شود ۶ ماه اعتبار دارد و تا دو سال نیز قابل تمدید است. دریافت اقامت در کشور کره جنوبی دارای شرایط و ضوابط خاصی است.

یکی از مهمترین شرایط آن داشتن تمکن مالی می‌باشد. یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از مهاجرت به کره جنوبی به آن توجه کنید این موضوع است که کشور کره جنوبی دو تابعیتی را نمی‌پذیرد.

به بیان ساده‌تر شخصی که بخواهد تابعیت کشور کره جنوبی را دریافت کند، باید ۶ ماه قبل از درخواست تابعیت برای لغو تابعیت کشور وطن خود اقدام کند. دریافت تابعیت کشور کره جنوبی بعد از گذشت دو تا سه سال از ازدواج، در صورت تداوم آن،  امکان پذیر خواهد بود.

از اینکه تا پایان مقاله ” مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج ” با مچ مری همراه بودید سپاسگذاریم. همچنین مطالعه ی مقاله مرتبط زیر را پیشنهاد می کنیم:

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج 2022

 

seoexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.