match-marry

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج 2022

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج امکان پذیر است. اخیرا تعداد ازدواج در کانادا افزایش یافته است و  یکی از محبوب ترین شیوه های اخذ اقامت دائم کانادا توسط مهاجران مشتاق به این کشور مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است.

اگر شخصی بخواهد با یک مقیم دائم یا یک شهروند (تبعه) کانادا ازدواج نماید، شخص اسپانسر می تواند درخواست ویزای ازدواج دهد.

ولی در ابتدا چیزی که مهم می باشد، واقعی بودن ازدواج است. یعنی شخص اسپانسر، باید مدارکی را دال بر ‌واقعی بودن ازدواج با یک غیر کانادایی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد.

این مدارک می تواند سند ازدواج، عکس های مشترک، چت ها و … باشد و به حدی قوی و قابل قبول باشد که بتواند افسر اداره مهاجرت را قانع کند که ازدواج واقعی است.

شخص اسپانسر می تواند قبلا از طریق ویزای کاری یا ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی وارد کانادا شده باشد.

کسانی که خواهان اقامت دائم در کشور کانادا می باشند می بایست به مدت دو سال و یا بیشتر با شریک خود رابطه قانونی داشته باشند.

مهاجران با ویزای ازدواج کانادا باید برای اقامت دائم رابطه طولانی مدت با همسرشان داشته باشند. دولت کانادا، گام های محکمی به منظور تحت کنترل در آوردن این گونه رابطه های دروغین برداشته است.

نکته قابل توجه در خصوص اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج این است که در بیشتر استان های کانادا سن ازدواج ۱۸ سالگی به بالاست (بجز بریتیش کلمبیا که ۱۹ سالگی است).

به عبارت دیگر هر فردی که ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشد می تواند ازدواج کند. کسانی که سن شان بین ۱۶ تا ۱۸ سالگی باشد هم به شرط موافقت والدینشان می توانند ازدواج کنند.

 

آشنایی با کشور کانادا

همانطور که گفتیم کشور کانادا از جمله مهم‌ترین کشورهایی است که سالانه تعداد زیادی مهاجر دارد و همه روزه افراد زیادی در تلاش هستند تا با روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. این کشور از نظر مساحت دومین کشور بزرگ جهان است.

جالب است بدانید که به کشور کانادا کشور بزرگ سفید شمالی می‌گویند. به دلیل اینکه این کشور از نظر مساحت بزرگ و نزدیکی به قطب شمال است.

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. پایتخت این کشور نیز شهر بزرگ اتاوا می‌باشد. به دلیل اینکه همواره مهاجران زیادی در این کشور زندگی می‌کنند دین های مختلفی در این کشور وجود دارد بیشتر مردمان این کشور دین مسیحیت و اسلام و بسیاری دیگر نیز بی دینی را برگزیده اند.

آب و هوای این کشور سردسیر و قطبی است اما در قسمتی از این کشور آب و هوای معتدلی در جریان است که بسیاری از مهاجران به این قسمت می‌روند.

نوع حکومت در این کشور نیز مدرال پارلمانی می‌باشد. لازم است بدانید که واحد پول این کشور نیز دلار کانادا می‌باشد.

 

مسئولیت های اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا

کسی که ویزای ازدواج کانادا را می گیرد، تا5 سال نمی تواند اسپانسر ازدواج شخص دیگری شود.

همچنین بعد از ازدواج تا 2 سال ازدواج آن ها به صورت موقت و مشروط می باشد و چنانچه اگر طی این 2 سال طلاق بگیرند، اقامت شخص متقاضی باطل می شود. شخصی که در نهایت موفق به اخذ ویزای ازدواج کانادا می گردد، پس از گذشت 5 سال می تواند درخواست تابعیت دهد ولی باید حداقل 2 سال از 5 سال(معادل 730 روز)را در کانادا گذرانده باشد.

متقاضی می تواند پس از اخذ ویزای مهاجرت خود و ورود به کانادا، در هر نقطه از کانادا که مایل باشد به کار و یا تحصیل مشغول شود و از تمام امکانات آن کشور که برای افراد مقیم می باشد استفاده نماید. (مانند بیمه درمانی، مدارس رایگان، استفاده از وام های دانشجویی و غیره)

نکات مهم ازدواج در کانادا :

  1.  از سال ۲۰۰۵ ازدواج بین دو نفر جنس مخالف و یا موافق تعریف شده است.
  2. در کانادا افراد متاهل نمی توانند ازدواج مجدد داشته باشند مگر اینکه ابتدا جدا و طلاق گرفته باشند.
  3. چند همسری در کانادا ممنوع است حتی با مجوز مذهبی .

 

سوال: آیا این امکان وجود دارد با ویزای توریستی در کانادا ازدواج کرد؟

بله، شما می توانید در زمان بازدید از کانادا با ویزای توریستی، برای ازدواج اقدام کنید.

 

همانطور که می‌دانید کشور کانادا یکی از کشورهای زیبا و دیدنی است که افراد زیادی علاقمند به مهاجرت به آنجا هستند. مهاجرت به کانادا راه های مختلفی دارد. اما یکی از راه هایی که امروزه بسیار از آن استفاده می‌شود مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا است.

مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا همانند سایر راه ها قوانین و مقرراتی دارد. به دلیل اینکه با استفاده از این روش سواستفاده های زیادی شده است قوانین و سخت گیری های ویژه ای را برایش در نظر گرفته اند.

اما شما می‌توانید با مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا موفق به اقامت دائم این کشور شوید.

در پایان این مقاله شما می‌توانید به سوال های زیر در مورد مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا پاسخ دهید.

  • شرایط ازدواج در کانادا چیست؟
  • مراحل ازدواج مهاجران در کانادا چگونه است؟
  • قوانین و مقررات مربوط به کانادا کدام است؟
  • مدارک لازم برای ازدواج در کانادا چیست؟
  • هزینه ازدواج در کانادا چقدر است؟

 

اطلاعات لازم در مورد کشور کانادا

کشور کانادا دومین کشور بزرگ در شمال قاره آمریکا است که حدود 13 ایالت دارد. کانادا به دلیل شرایط خاص و موقعیت بی نظیری که دارد همه ساله تعداد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. کانادا به دلیل اینکه نزدیک به قطب شمال است آب و هوایی سردسیری دارد.

اما جالب است بدانید در قسمت های جنوب کانادا آب و هوایی معتدل وجود دارد و مهاجران بیشتر به این مناطق مهاجرت کرده و در انجا زندگی می‌کنند.

دین کشور کانادا مسیحی کاتولیک است اما به دلیل اینکه مهاجران زیادی در این کشور زندگی می‌کنند دینی واحدی در کشور وجود ندارد.

با توجه به اینکه مهاجران زیادی در این کشور زندگی می‌کنند نژاد ها و قوم های مختلفی نیز در این کشور وجود دارند. اما بیش از 90 درصد مردم کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان فرانسوی نیز در این کشور رواج دارد.

همانطور که گفتیم کشور کانادا از جمله مهم ترین کشورهایی است که سالانه تعداد زیادی مهاجر دارد و همه روزه افراد زیادی در تلاش هستند تا با روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند.

جالب است بدانید که به کشور کانادا کشور بزرگ سفید شمالی می‌گویند. به دلیل اینکه این کشور از نظر مساحت بزرگ و نزدیکی به قطب شمال است.

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. پایتخت این کشور نیز شهر بزرگ اتاوا می‌باشد.

نوع حکومت در این کشور نیز مدرال پارلمانی می‌باشد. لازم است بدانید که واحد پول این کشور نیز دلار کانادا می‌باشد.

 مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

 

عامل مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

همانطور که گفته شد راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از ان می‌توان به کانادا مهاجرت کرد و یکی از مهم ترین این راه ها مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا است.

درست است که دولت کانادا برای مهاجران کاری و تحصیلی اهمیت زیادی قائل است اما انسجام خانوادگی را نیز بسیار مد نظر دارد و به آن اهمیت می‌دهد.

انسجام خانوادگی برای کشور کانادا بسیار مهم است و همچنین مهاجرانی که به این کشور نیز مهاجرت می‌کنند دارای همین طرز فکر و فرهنگ هستند.

از این رو مدت زمان مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا زودتر طی می‌شود و قوانین و مقررات کمتری نسبت به سایر روش های مهاجرت برای آن وجود دارد.

به طور مثال مدت زمان کسی که می‌خواهد مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا انجام دهد و کسی که قرار است مهاجرت کاری انجام دهد مورد اول زودتر و آسان تر به نتیجه خواهد رسید.

 

راه های اقدام برای گرفتن ویزا مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

کسی که قصد دارد از طریق کار اقدام به مهاجرت به کانادا کند می‌تواند پدر، مادر یا هر یک از اعضای خانواده خود را به همراه خود ببرد.

در مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا باید شخصی که قبل اقامت دائم را داشته باید اسپاسنر همسرش شود تا متقاضی بتواند به این کشور مهاجرت کند و اقامت این کشور را بگیرد.

 

قوانین مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

همانطور که می‌دانید قوانین کشورهای مختلف باهم متفاوت است از این رو برای اینکه بتوانید به کشوری مهاجرت کنید باید در ابتدا تمامی قوانین و مقررات کشور را بدانید.

در کشور ما شریک زندگی به این معناست که جنس مذکر و مونث با هم ازدواج قانونی و شرعی داشته باشند اما تعریف شریک در کشور کانادا اندکی متفاوت است.

سه نوع شریک در کانادا وجود دارد. شریک اول به گونه ای است که افراد با هم از نظر قانونی ازدواج می‌کنند و همسر نامیده می‌شوند.

شریک دیگر عرفی است به گونه ای که افراد موافق یا مخالف با هم دیگر زندگی و درحال رابطه هستند. شریک سوم به گونه ای است که باهم رابطه زناشویی دارند اما بنا بردلایلی نمی‌توانند کنار هم زندگی داشته باشند.

مهاجرت به کانادا با ازدواج می‌تواند با استفاده از این سه روش انجام شود. ماموران ویزا به شدت بررسی می‌کنند که رابطه بین دو نفر واقعی باشد و صرفا برای اخذ اقامت نباشد.

عنوانی برای ویزای نامزدی در این کشور وجود ندارد و شما نمی‌توانید با استفاده از آن ویزا اقامت دائم برای نامزد خود بگیرید.

 

آثار حقوقی برای اقامت کشور کانادا

از مهم ترین آثار حقوقی شخصی که مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج کرده است، می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که شحص می‌تواند توسط همسرش اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. برای این نوع اقامت شخص لازم نیست وضعیت مالی خود را برای دولت ثابت کند.

اما همسر که اسپاسنر شیپ است باید وضعیت مالی مناسبی داشته باشد تا بتواند فرد متقاضی را از لحاظ مالی تامین کند. در دولت مواردی که مد نظر برای این نوع اقامت است نحوه اقامت، تحصیل، شرایط مالی و… نیست بلکه تنها موردی که دولت در این نوع اقامت همیشه مد نظرش دارد و به آن توجه ویژه ای می‌کند نحوه استحکام و ثابت کردن رابطه واقعی است.

یکی دیگر از آثار حقوقی از این نوع مهاجرت این است که شخص بعد از اینکه اقامت دائم گرفت اگر 3 تا 5 سال در این کشور و با همسر زندگی مشترک داشته باشد، می‌تواند درخواست تابعیت این کشور را دهد.

 

شرایط لازم برای اقامت با مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

شرایط اقامت در کانادا با استفاده از ازدواج به صورت کلی به دو بخش تقسیم بندی می‌شود. شرایطی که اسپانسر کننده یعنی کسی که تابعیت این کشور را دارد باید داشته باشد و شرایطی که اسپانسر شونده باید داشته باشد.

 

شرایط اسپاسنسر کننده

  • اگر شما تابعیت کشور کانادا را دارید و قصد دارید اسپانسر کننده طرف مقابلتان باشید باید شرایط زیر را داشته باشید.
  • شما باید سنی بالاتر از هجده سال داشته باشید و در صورتی که سن شما کمتر از هجده سال است درخواست شما رد خواهد شد.
  • شما باید تابعیت کانادا و شهروند آنجا باشید.
  • باید ثابت کنید که از طرف دولت هیچ کمکی دریافت نمی‌کنید مگر اینکه دچار معلولیت باشید.
  • باید ثابت کنید که از اوضاع مالی خوبی برخوردار هستنید و می‌توانید متقاضی که قصد دارید اسپانسر او شوید را از لحاظ مالی تامین کنید البته اگر خود شخص بتواند از لحاظ مالی خودش را تامین کند دیگر سدی برای شما وجود نخواهد داشت.
  • اگر شهروند کانادا هستید باید در این کشور زندگی کنید. اما در صورتی که تابعیت این کشور را دارید اما در آن زندگی نمی‌کنید باید ثابت کنید بعد از اینکه اسپانسر فرد شدید و به او اقامت دائم دادید در آن کشور زندگی می‌کنید.
  • برای اینکه بتوانید اسپانسر فردی شوید باید هیچ شریک زندگی دیگری نداشته باشید و کاملا مجرد باشید.
  • تحت حمایت شریک قبلی خود نباشید و برخی از افراد پس از اینکه تابعیت این کشور را گرفتند نمی‌توانند به سرعت اسپانسر شوند و به مدت 5 سال باید صبر کنند.
  • شما نباید به هیچ جرمی محکوم باشید و اگر این گونه باشد باید مجازات خود را گذرانده باشید و از آن مدتی حدود 5 سال گذشته باشد تا بتوانید اسپانسر شوید.
  • یک توافق نامه را فرد اسپانسر شونده امضا کنید که تمامی مسئولیت ها را قبول ‌کنید.

 

شرایط اسپانسر شونده

اگر شما جزو افرادی هستید که می‌خواهید با یک تبعه کانادا ازدواج کنید و با استفاده از اقامت این کشور بگیرید باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • سن شما باید بالای 18 سال باشد.
  • هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشید.
  • تمام آزمایشات و معاینه های پزشکی را به همراه داشته باشید.
  • ثابت کنید که رابطه شما با فردی که قرار است اسپانسر شما شود کاملا واقعی است.
  • ازدواج شما باید در کشور کانادا انجام شود.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج برای فرد اسپانسر شیپ

همانطور که فرد متقاضی باید شرایطی را برای مهاجرت به کشور کانادا داشته باشد فرد اسپانسرشیپ نیز باید شرایطی را دارا باشد تا بتواند اسپانسرشیپ همسر خود شود. از مهم ترین شرایط به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • اسپانسرشیپ باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • اسپانسرشیپ باید تابعیت یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد.
  • از دولت هیچ گونه کمک هزینه ای دریافت نکند مگر اینکه شخص دچار بیماری معلولیت جسمانی باشد.
  • فرد اسپانسرشیپ از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند فرد متقاضی را تامین کند.
  • اسپانسرشیپ هیچ سابقه کیفری نداشته باشد.
  • فرد اسپانسرشیپ یا مقیم در کشور کانادا باشد یا به دولت تعهد دهد که بعد از این در این کشور مقیم می‌شود.
  • فرد اسپانسرشیپ باید مجرد باشد و در 5 سال گذشته درخواست اسپانسرشیپ برای فرد دیگری نداده باشد.

مراحل مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

Ircc یکی از نهاد های دولتی است که تمامی امور مربوط به مهاجران به عهده او است. شما و همسرتان باید برای این نهاد درخواست صادر کنید.

اسپانسر شونده درخواست اقامت دائم می‌دهد و اسپانسر کننده درخواست حمایت مالی صادر می کند. شخص اسپانس کننده باید قبل از اینکه درخواستی صادر کند مراحل زیر را انجام دهد:

  1. فرم درخواستی خود را دریافت کنید
  2. تمامی هزینه ها را پرداخت کنید
  3. در اخر درخواست خود را به همراه درخواست همسرتان صادر کنید.

در صورتی که تمامی مدارک و پرونده شما کامل باشد با درخواست شما موافقت می‌شود اما اگر مدارک شما کافی نباشد و ماموران ویزا اصالت رابطه شما را قبول نکردند درخواست شما رد می‌شود.

اگر مدارکتان کامل نبوده و با درخواست شما موافقت نشده شما می‌توانید مدارک را کامل و درخواست تجدید نظر کنید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج (عمومی)

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها به کشور کانادا مهاجرت کنیم.

 شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

یکی از مهم‌ترین این راه ها مهاجرت از طریق ازدواج است. ما با مهاجرت از طریق ازدواج می‌توانیم در ابتدا اقامت موقت، اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را به دست آوریم.

ازدواج با یک تبعه کانادایی یا شهروند کانادا باعث می‌شود که شما شهروندی خارجی هستید بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید.

در واقع مهاجرت از طریق ازدواج دو روش عمده دارد:

  1. روش اول به گونه ای است که شما به دلیل تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت کرده اید و سپس قصد ازدواج با یک تبعه کانادایی را دارید در این صورت می‌توانید در همین کشور درخواست ویزای ازدواج دهید.
  2. روش دوم نیز به گونه ای است که شما خارج از کشور کانادا هستید و می‌خواهید با یک تبعه کانادایی ازدواج کنید. در این صورت همسر شما باید اسپانسر شما شود تا بتوانید به این کشور مهاجرت و اقامت از طریق ازدواج را به دست بیاورید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و تابعیت

لازم است بدانید فرد متقاضی که تبعه کشوری خارجی است پس از اینکه توانست با تبعه کشور کانادایی ازدواج کند و اقامت دائم این کشور را داشته باشد برای تابعیت این کشور درخواست می‌دهد.

توجه کنید که برای دریافت تابعیت این کشور باید مراحل دیگری را پشت سر گذاشت که ممکن است چندین سال طول بکشد.

از مهم ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج برای تابعیت به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشد.
  • با تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا باشد و با آن سازگار شود.
  • به مدت سه سال در کشور کانادا اقامت داشته باشد و این کشور را ترک نکرده باشد.
  • فرد هیچ گونه سوپیشنه یا حتی سابقه بازجویی را نداشته باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق ازدواج

طبق شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مدارک و اسنادی لازم است تا شما بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید. از مهم ترین مدارک می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه سند ازدواج
  • کپی مدارک فرد اسپانسر شیپ
  • ارائه گواهی سوپیشینه
  • گواهی مجرد بودن فرد متقاضی
  • ارائه مدارک دال بر سلامت جسمانی و روانی فرد متقاضی
  • ارائه پاسپورت فرد

 

مدارک مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

در صورتی که شما اقدام به مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا کردید باید مدارکی را به همراه داشته باشید این مدارک شامل سند ازدواج می‌شود.

این سند باید کاملا معتبر باشد و ثابت شود که ازدواج شما کاملا قانونی بوده است. همچنین لازم است مدارکی را به همراه این سند برای اطمینان از اینکه ازدواج شما واقعی بوده است ارسال کنید.

برای مثال عکس ها و فیلم های عروسی و همچنین تمامی مدارکی که ثابت می‌کند رابطه شما واقعی بوده و قبل از ازدواج رابطه واقعی با همسرتان داشته اید.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

 

روش های ثابت کردن ازدواج واقعی

همانطور که می‌دانید روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان واقعی بودن رابطه را ثابت کرد. از این روش ها می‌توانیم به ارائه سفرها و عکس های دو نفره قبل از ازدواج و همچنین داشتن فرزند بعد از ازدواج و زندگی مشترک کنار هم و همچنین پس اندازهای مشترک را اشاره کرد.

یکی از مهم ترین دلایلی که سازمان شهروندی و مهاجرتی کانادا این مدارک و روش ها را به دقت بررسی می‌کند این است که از سواستفاده هایی که از این راه اتفاق می‌افتد جلوگیری کند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یک تبعه ایرانی با تبعه کانادایی

طبق قوانین ایرانی که بر اساس فقه شیعه است یک زن ایرانی نمی‌تواند با مردی که تبعه کانادایی است و مسلمان نیست ازدواج کند مگر اینکه مرد کانادایی مسلمان شود. اما بر اساس قوانین ایران ازدواج مرد ایرانی با زن تبعه کانادایی که مسلمان نیست ایرادی ندارد.

اما توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج این گونه نیست. یعنی در کشور کانادا هیچ مانع مذهبی برای ازدواج تبعه ایرانی با کانادایی وجود ندارد.

توجه کنید اگر ازدواج تبعه ایرانی با تبعه کانادایی در کشور دیگری انجام شود برای اینکه همسر شما بتواند اسپاسنر شیپ شما شود باید شما اسناد و اوراقی را ارائه دهید و ثابت کنید که ازدواج شما در این کشور کاملا واقعی است.

طبق شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج اگر تبعه ایرانی توانست اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا را به دست آورد می‌تواند هم زمان تابعیت کشور قبلی خود را نیز داشته باشد. به عبارتی دیگر فرد متقاضی که تبعه ایرانی است می‌تواند تابعیت دوگانه خود را حفظ کند.

هزینه مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا

همانطور که قبلا در مراحل مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا گفته شد شما باید قبل از درخواست اقامت هزینه ای را پرداخت کنید البته شما می‌توانید این هزینه را بعد از اقامت دائم پرداخت کنید ولی پیشنهاد می‌شود اول این کار را انجام دهید.

جدیدترین شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

اگر هزینه را قبل از درخواست پرداخت نکردید ممکن است مدت زمان موافقت برای اقامت شما طولانی شود و اگر درخواست شما رد شد هزینه به شما برگردانده می‌شود.

 

قوانین مربوط با ازدواج در کانادا

اگر قصد دارید در این کشور با همسر خود ازدواج کنید لازم است قوانین و مقرراتی را مد نظر داشته باشید. یکی از این قوانین این است که ازدواج در کشور کانادا برابر با محدودیت سنی است بنابراین اگر سن شما کمتر از 18 سال است باید برای ازدواج رضایت والدین خود را به همراه داشته باشید.

همچنین شما باید مجرد باشید و اگر قبلا ازدواج کردید باید از همسرتان طلاق گرفته باشید. شما می‌توانید بعد از ازدواج فامیل همسرتان را برای خود اختیار کنید البته این یک رسم در کانادا است و هیچ قانونی برای آن وجود ندارد.

 

از مهم ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج برای تابعیت به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشد.
  • با تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا باشد و با آن سازگار شود.
  • به مدت سه سال در کشور کانادا اقامت داشته باشد و این کشور را ترک نکرد باشد.
  • فرد هیچ گونه سوپیشنه یا حتی سابقه بازجویی را نداشته باشد.

 

مهریه ازدواج در کانادا

ازدواج در این کشور باید توسط یک روحانی انجام شود همچنین باید دو نفر به عنوان شاهد در این مراسم وجود داشته باشند. جالب است بدانید مهریه در این کشور همانند کشور ایران نیست.

اگر به هردلیلی ازدواج در این کشور به جدایی ختم شود تمامی اموال و دارایی که در زمان ازدواج به دست امده بین دو طرف تقسیم می‌شود.

اما اگر ازدواج در کشور ایران انجام شود شخص باید مهریه را در نظر بگیرد و اگر طلاق در کشور کانادا انجام شد این مهریه همانند یک تعهد است و پیگیری می‌شود. بنابراین بسیاری از دادگاه های کانادا طلاق و دریافت مهریه را به دادگاه های ایران ارجاع می‌دهند.

 

ازدواج صوری در کانادا

همانطور که قبلا گفتیم یکی از آسان ترین راه ها برای مهاجرت، مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا است. اما سواستفاده های زیادی برای این راه وجود دارد و افراد زیادی با ازدواج صوری سعی در این دارند که اقامت این کشور را بگیرند.

از این رو قوانین و مقررات جدیدی برای مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا به وجود آمد.

طبق این قوانین جدید فقط زمانی شما می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید که 2 سال زندگی قانونی و مشترک با همسرتان داشته باشید. بنابراین اگر از این مدت زمان کمتر کنار همسرتان باشید درخواست اقامت شما لغو خواهد شد.

این قانونی است که در چند سال پیس برای همسرانی که اسپانسر همسران خود برای اقامت دائم می‌شود به وجود آمد تا به اندازه ای از ازدواج های صوری جلوگیری شود.

اما اکنون نیز بسیاری از افراد به دنبال فرد یا سایتی می‌گردند تا فرد مورد نظرشان را پیدا کنند و با پرداخت مبلغی به ان بتوانند با او ازدواج صوری داشته باشند تا بتوانند اقامت این کشور را بگیرند.

بنابراین توجه داشته باشید که در این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر ازدواج صوری نوعی جرم است و جریمه و سخت گیری های زیادی در این مورد انجام می‌شود پس به هیچ عنوان ازدواج صوری برای اخذ اقامت پیشنهاد نمی‌شود.

مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا - ازدواج صوری

ازدواج صوری برای دریافت اقامت کشور کانادا

همانطور که گفتیم برای مهاجرت از طریق ازدواج سواستفاده هایی زیادی انجام می‌شود. ازدواج صوری یکی از راه های غیرقانونی برای دریافت اقامت این کشور است. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که برای ازدواج ارزش و احترام زیادی قائل است.

طبق شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج در این خصوص اگر دولت متوجه واقعی نبودن ازدواج یا به عبارتی صوری بودن ازدواج شود علاوه بر اینکه اقامت فرد را لغو می‌کند جریمه های سنگین و مجازات سختی را برای افراد در نظر می‌گیرد.

چنین اقدامی در کشور کانادا نوعی کلاهبرداری مهاجرتی است و ویزای فرد متقاضی به مدت 5 سال باطل می‌شود و شخص نمی‌تواند در این مدت وارد کشور کانادا شود. این سابقه در دفترچه فرد ثبت می‌شود و برای همیشه شخص مجرم شناخته می‌شود.

 

کیس مناسب برای ازدواج صوری

طبق شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج که در دولت تصویب شده است کیس های ازدواج از سوی دولت بررسی های سخت گیرانه ای می‌شوند.

آفیسر های ویزا با روش های متفاوتی از جمله چک کردن اسناد شما واقعی بودن یا صوری بودن ازدواج شما را تشخیص می‌دهند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر نامزد واقعی در کشور کانادا ندارید به سراغ این گونه کیس ها نروید و راه دیگری را برای مهاجرت به کشور کانادا پیدا کنید.

مدت زمان اخذ اقامت با ازدواج

مدت زمان اینکه شما از طریق زدواج طی چند مدت می‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید معلوم نیست. به طور معمول مدت زمانی که برای بررسی مدارک شما و اخذ اقامت طول می‌کشد 12 ماه است. اما اگر پرونده شما روندی عادی نداشته باشد این مدت زمان از 12 ماه بیشتر خواهد بود.

 

عوامل موثر بر مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

کشور کانادا مقصد مورد علاقه بسیاری از مهاجران است و هرساله مهاجران زیادی را پذیرش می‌کند. برای مهاجرت به کشور کانادا روشهای گوناگونی وجود دارد.

یکی از ساده‌ترین روشها برای مهاجرت به این کشور، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است. افرادی که تمایل به مهاجرت از طریق ازدواج دارند، همواره با این سوالات مواجه خواهند بود که مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟

چه مدت طول می‌کشد تا بتوانیم اقامت موقت کانادا را بگیریم؟ برای اخذ تابعیت کانادا به چه مدت زمانی نیاز است؟ ما در این مطلب مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

عوامل موثر بر مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

  مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

  1. مدارک اثبات کننده تمکن مالی همسر کانادایی
  2. تکمیل فرم های مربوط به اسپانسرشیپی
  3.  کپی کارت همسر کانادایی pr 3.
  4. کارت پایان خدمت مرد
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. کپی تمام صفحات گذرنامه
  7. کارت ملی و شناسنامه هر دو نفر
  8. عقدنامه یا گواهی ازدواج رسمی
  9. مدارک اثبات کننده ارتباط عاطفی

 

برای گرفتن ویزای کشور کانادا نیاز است که شما علاقه بین طرفین را اثبات کنید. برای این منظور شما می‌توانید عکس‌هایی که در مراسم خانوادگی حضور داشته‌اید، را ارائه دهید.

یا از پرینت تلفن‌همراه که نشان‌دهنده ارتباط تلفنی شما بوده است، استفاده کنید.

موضوع دیگری که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تسلط بالای شما به زبان کانادایی و امکان راحت صحبت کردن با همسر کانادایی شما می‌باشد.

اگر شما تمام مدارک مورد نیاز را ارائه ندهید، درخواست شما رد خواهد شد یا اینکه در بهترین حالت از شما خواسته می‌شود که مدارک خود را کامل کنید که ممکن است فرایند اخذ ویزای شما با تأخیر مواجه شود.

عوامل موثر بر مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق ازدواج نیاز است تا شرایطی را داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات مستلزم صرف زمان است.

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تمام عوامل موثر بر مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را بررسی کنیم.

 

 تفاوت مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با سایر مهاجرت‌ها

یکی از مهمترین موضوعات در کشور کانادا ازدواج است که سبب اهمیت ویژه دولت این کشور به خانواده شده است. به همین دلیل است که گرفتن ویزا از طریق ازدواج بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد و مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج نسبت به سایر روشها کوتاه‌تر است.

به عبارت دیگر اگر دو شخص همزمان یکی برای مهاجرت از طریق ویزای ازدواج و دیگری برای ویزای کاری اقدام کند، شخصی که برای ویزای ازدواج اقدام کرده است سریعتر به نتیجه خواهد رسید.

 

مدت زمان گرفتن اقامت موقت کانادا

افرادی که تمایل به گرفتن ویزای کشور کانادا دارند باید مدت زمان لازم برای دریافت نتیجه را بدانند.

مدت زمان گرفتن ویزای کانادا از زمان تحویل مدارک به سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی این کشور تا زمان بررسی مدارک و اعلام نتیجه به طول می‌انجامد و مدت زمان آماده کردن مدارک، ثبت درخواست، دعوت به تقاضا، ثبت تقاضا، صدور و دریافت ویزا، کارت و مجوزها را شامل نخواهد شد.

بنابراین این مدت زمان از روز دریافت تقاضا تا روز پایان بررسی درخواست فرد را شامل می‌شود.

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

مهاجرت به چین از طریق ازدواج

زمان بررسی و رسیدگی به تقاضای مهاجران برای دریافت ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

متقاضیان هر نوع ویزایی برای مهاجرت به کشور کانادا باید میانگین زمان لازم برای بررسی درخواست آنها، فاکتورها و موارد کلی و اینکه چه مدت طول میکشد تا نتیجه درخواست آنها مشخص شود را بدانند.

این مدت زمان شامل زمان لازم برای پر کردن فرم علاقمندی، زمان رسیدن دعوتنامه برای اپلای، زمان لازم برای دریافت مجوزها و ویزا، و مانند اینها نمی‌باشد.

 

میانگین مدت زمان لازم برای دریافت ویزای کانادا از طریق ازدواج

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که مدت زمان دقیق لازم برای رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بلکه تمامی این مدت زمان‌ها به صورت تقریبی و میانگین است. اما به طور کلی مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج 12 ماه است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چگونه است و چه مدت به طول می‌انجامد؟

لازمه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج این است که شما باید با یک شخص دارای تابعیت کانادا ازدواج کنید. همسر کانادایی شما باید تمکن مالی کافی برای اداره کردن زندگی مشترک در این کشور را داشته باشد.

در این صورت همسر کانادایی برای همسر خارجی خود اسپانسرشیپ شود و برای او تقاضای ویزا نماید.

اینکه اسپانسرشیپ شدن همسر شما و پرونده مهاجرت از طریق ازدواج برای شما چقدر به طول می‌انجامد دقیقاً معلوم نیست و به روند رسیدگی به پرونده بستگی دارد.

اما به طور کلی اسپانسرشیپ شدن همسر شما و مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج  حدود ۱۲ ماه به طول می‌انجامد.

در صورتی که پرونده شما روند عادی نداشته باشد، این مدت زمان ممکن است بیشتر از یک سال باشد. در چند سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا روند رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت در تمام کشورها با تاخیر مواجه شده است.

نکته مهمی که باید مدنظر قرار گیرد این است که شما باید قبل از درخواست ویزای کشور کانادا،  مبلغ مورد نیاز برای ویزا را پرداخت کنید.

البته شما می‌توانید بعد از درخواست ویزا نیز این کار را انجام دهید، اما تاخیر در پرداخت هزینه ویزا سبب افزایش مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج خواهد شد.

 

معرفی راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج 1401

 

عوامل موثر بر مدت زمان بررسی درخواست ویزا

عوامل مختلفی ممکن است بر مدت زمان بررسی درخواست ویزای شما تاثیر داشته باشند. این عوامل مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تعدادی از این عوامل را در زیر آورده‌ایم:

 کشور محل سکونت فرد مهاجر

برخی از بررسی‌های سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تحت تاثیر کشور محل سکونت فرد می‌باشد. قبل از سال ۲۰۱۵ درخواست مهاجرت و ویزا از طریق نزدیکترین دفاتر ویزا به فرد مهاجر انجام می‌شد، تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

اما امروزه درخواست ویزا در شبکه جهانی ویزا بررسی می‌شود. اگرچه بررسی درخواست‌ها در نزدیکترین مرکز انجام نمی‌گیرد اما در بهترین مرکز بررسی می‌شوند.

 

 نوع مهاجرت

یکی دیگر از عواملی که مدت زمان بررسی درخواست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع مهاجرت و تعداد افراد در صف انتظار است. به عبارت دیگر هرچه تعداد افراد بیشتری متقاضی درخواست یک نوع از ویزا باشند، بررسی درخواست‌ها مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

 تکمیل یا عدم تکمیل بودن مدارک

اینکه مدارک شما کامل باشد یا اینکه تعدادی از مدارک لازم را نداشته باشید نیز بر روی پروسه بررسی مدارک شما تاثیر گذار خواهد بود.

اگر مدارک شما کامل نباشد، ممکن است سازمان مهاجرت درخواست شما را رد کند یا اینکه از شما بخواهد که مدارک خود را تکمیل کنید.

در این صورت ممکن است بررسی درخواست شما مدتی به تاخیر بیفتد که مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را افزایش می‌دهد.

تکمیل مدارک مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چند روز است؟

همانطور که پیش از این بیان شد مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به طور میانگین حدود ۱۲ ماه به طول می‌انجامد. اینکه مدت زمان بررسی مدارک مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج چقدر طول می‌کشد، به این موضوع بستگی دارد که همسر کانادایی شما قبل از ازدواج در داخل یا خارج از کشور کانادا مقیم بوده است.

به عبارت دیگر اسپانسری درون کشوری و برون کشوری درباره این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. اما به طور کلی فرآیند اثبات تمکن مالی، تکمیل فرم های مربوطه توسط همسر کانادایی و بررسی مدارک بیشتر از حدود ۱۲ ماه طول نخواهد کشید.

 

چه عواملی میتواند مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را کاهش دهد؟

عوامل زیر می‌تواند مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را کاهش دهد:

  1. تقاضا و درخواست ویزای خود را با دقت کامل تکمیل نمایید.
  2. مدارک کافی برای اثبات رابطه عاطفی و ازدواج خود را ارائه دهید.
  3. دفتر محلی ویزای خود را از هرگونه تغییر و تحول در زندگی مانند تغییر محل سکونت یا فرزند دار شدن مطلع کنید.
  4. در صورتی که بتوانید از داخل کشور کانادا برای ویزا اقدام کنید قادر خواهید بود که دفتر ویزای خود را انتخاب نماید. بنابراین سعی کنید از انتخاب دفاتر شلوغ بپرهیزید. این کار مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را افزایش می‌دهد.

 علت‌های افزایش مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چیست؟

این سوال ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شود که علت تاخیر در ارائه ویزا و اقامت چیست؟  چرا بررسی مدارک من به طول انجامید؟

تایید یا رد درخواست اقامت و تابعیت افراد فرآیندی است که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید بررسی مدارک به دقت صورت پذیرد و سپس نتیجه نهایی اعلام شود. علاوه بر وقت‌گیر بودن بررسی دقیق مدارک، عوامل دیگری نیز بر روی افزایش مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج تاثیرگذار خواهند بود. این عوامل در زیر آورده شده است:

 

 شلوغ بودن دفاتر ویزا

برخی از دفاتر ویزا مراجعه‌کنندگان بسیار زیادی دارند. بنابراین این دفاتر، دفاتر شلوغ به شمار میروند. هرچه دفتر ویزایی که به آن درخواست می‌دهید شلوغ‌تر باشد، بررسی مدارک و مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بیشتر طول خواهد کشید.

 

 بررسی موارد امنیتی

یکی از موارد دیگری که در کشور کانادا اهمیت ویژه‌ای دارد بررسی مهاجران از این نظر است که ورود آنها به کشور کانادا برای امنیت ملی کانادا، خطری ایجاد نکند.

اطمینان از ورود مهاجران با بررسی مواردی مانند خدمت سربازی، عضویت یا عدم عضویت در گروه‌های سیاسی، سفرهای خارجی و مانند آن امکان‌پذیر خواهد بود.

 

همان طور که پیش از این بیان شد کشور کانادا یکی از کشورهای  مناسب برای مهاجرت است. این کشور سالانه پذیرای مهاجران زیادی می‌باشد.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد. ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کشورهای کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج است.

به دلیل اینکه مسئله ازدواج و تشکیل خانواده در کشور کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد، مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار کمتر از سایر روش‌ها می‌باشد.

اگرچه نمی‌توان مدت زمان مهاجرت را به طور دقیق  پیش بینی کرد اما مهمترین نکته برای مهاجران این است که میانگین زمان لازم برای مهاجرت خود را بدانند.

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به عوامل مختلفی وابسته است. شلوغ یا خلوت بودن دفتر ویزایی که برای درخواست دادن انتخاب میکنید، یکی از عوامل موثر بر روی مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است.

کشور محل تولد مهاجر عامل دیگری است که مدت زمان مهاجرت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از عوامل دیگری که بر مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار موثر است می‌توان اسپانسرشیپ درون کشوری یا برون کشوری را نام برد. علاوه بر اینها تکمیل بودن مدارک شما می‌تواند مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را کاهش دهد.

 

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

سوالات متداول شما

  • زبان و دین رسمی مردم کانادا چگونه است؟

زبان مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی است اما به دلیل اینکه مهاجران زیادی در این کشور وجود دارد دین های مختلفی هم در بین مردم در رواج است.

  • مدت زمان اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا چقدر است؟

مدت زمان برای اخذ اقامت در کشور کانادا بر اساس شرایط و مدارک فرد متقاضی متفاوت است.

  • یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چیست؟

مجرد بودن فرد و حداقل داشتن سن 18 سالگی از مهم ترین شرایط محسوب می‌شود.

 

در پایان

همانطور که می‌دانید کشور کانادا از جمله کشورهای زیبا و وسیع است که همه ساله افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. طبق شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج قوانین و مقرراتی برای این راه وجود دارد و در این کشور اجرا می‌شود.

ما در این مقاله مهم ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و نکات کلی در این مورد را بیان کردیم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگذاریم.

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که ایرانی های زیادی به آنجا مهاجرت کرده اند. این کشور از بهترین کشورها برای پذیرش مهاجران است و شرایط فوق العاده ای را برای آنها فراهم کرده است.

یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج است. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج طبق مدارک افراد متقاضی با یکدیگر متفاوت است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج در چند سال اخیر تغییر کرد و قوانین ویژه ای را برای جلوگیری از سودجویی تصویب کردند و به اجرا درآوردند.

برای اینکه در این مقاله بیشتر با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنا شوید و بتوانید بهتر برای مهاجرت به این کشور تصمیم بگیرید در سایت مچ مری با ما همراه باشید.

Match Marry  اولین، بزرگترین و تنها سایت جستجوی پارتنر برای ازدواج و مهاجرت است. تاکنون افراد زیادی از طریق مچ مری موفق به یافتن پارتنر مورد علاقه خود و مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا شده اند.

اگر شما تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دارید، کافی است در Match Marry عضو شوید و پارتنر مورد علاقه خود را پبدا کنید و به آسانی و سریع به کشوری که دوست دارید در آن زندگی کنید مهاجرت کنید. همچنین بسیار ممکن است یک نفر شما را به عنوان پارتنر خود انتخاب کند…

شما را به خواندن مطالب مرتبط زیر دعوت می کنیم:

مهاجرت از افغانستان به کانادا 

مهاجرت به کانادا 2022

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

 

Content Expert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.