match-marry

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج 2022

راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به کشور پرتغال مهاجرت کرد. یکی از این راه ها مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج است.

همانطور که می‌دانید امروزه مهاجرت به کشور های مختلف به دلایلی زیاد شده است. پرتغال نیز از جمله کشورهایی است که افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج قوانین و مقررات خاصی دارد که برای این کار باید همه آنها را عایت کنید. امروزه به دلیل اینکه از راه مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج سواستفاده های زیادی شده است، سخت گیری و قوانین ویژه ای را وضع کردند.

ما در این مقاله نکات کلی و اساسی مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج را بیان می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

کشور پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که همه ما ارزو و رویایی زندگی در آن را داریم. این کشور زیبا و دیدنی در قسمت پایینی جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد.

این کشور وسعتی برابر با 92 هزار و 212 کیلومتر است و حدود 11 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند.

این کشور حکومتی دموکراسی پارلمانی دارد. واحد پول این کشور نیز یورو است. پایتخت زیبا و جذاب این کشور لیسبون است و همه مردم این کشور به زبان پرتغالی با هم صحبت می‌کنند.

این کشور به دلیل اینکه اب و هوای بسیار خوب و مناطق گردشگری زیادی که دارد و با کم ترین هزینه می‌توان از این مناطق دیدن کرد همه ساله مهاجران و مسافران زیادی دارد.

شهرهای زیادی در این کشور وجود دارد که هرکدام از آنها جذابیت و زیبایی مخصوص به خود را دارند. از مهم ترین شهرهای این کشور می‌توانیم به شهر سینترا، شهر پورتو، دره دورو، شهرکاشکایش و… اشاره کرد.

هر کدام از این شهرها جاذبه های دینی مخصوص خود را دارد که همه ساله مسافران زیادی را در خود اسکان می‌دهند.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

 

ازدواج در پرتغال

طبق قوانینی که در چندین سال پیش برای این کشور درنظر گرفته شد، افراد می‌توانند با مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج اخذ اقامت این کشور را به دست بیاورند.

اما مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج دارای قوانین ویژه ای است که به صورت تخصصی تر در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

در پرتغال ازدواج به دو صورت مدنی و مذهبی انجام می‌شود. بیشتر مردم این کشور مذهب کاتولیک دارند بنابراین برای انجام مراسم ازدواج به کلیساهای کاتولیک مراجعه می‌کنند.

علاوه بر این طبق قوانین این کشور افرادی که مذهبی غیر از کاتولیک دارند می‌توانند در مکان های مذهبی خودشان اقدام به ازدواج کنند.

در کشور پرتغال کلیساها و دولت کاملا به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید ازدواج را به صورت مدنی نیز انجام دهید. ازدواج مدنی زیر نظر دولت است و در دفتر دادگستری ثبت می‌شود. مد نظر داشته باشید که هر دو نوع ازدواج در دفتر اسناد ثبت می‌شود.

افراد باید برای ازدواج در پرتغال در حضور دو تا چهار نفر که به عنوان شاهد ازدواج از ان یاد می‌شود، ازدواج کنند.

 

قوانین ازدواج در کشور پرتغال

سن قانونی ازدواج در این کشور 18 سال است و افرادی که زیر 18 سال سن دارند برای ازدواج لازم است اجازه والدین را به همراه خود داشته باشند.

برای ازدواج در این کشور افراد باید به زبان پرتغالی مسلط باشند. همچنین افراد باید با فرهنگ و شرایط کشور پرتغال خود را هماهنگ کنند.

برای آنکه  نشان دهید که دانش کافی در زمینه زبان و فرهنگ این کشور را دارید باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • ارائه گواهی مربوط با دانش و مهارت در زبان پرتغالی
  • ارائه گواهی مربوط به تاییدیه آزمون سفارت
  • ارائه گواهی مربوط به مدارس خصوصی یا دولتی کشور پرتغال
  • ارائه گواهی ازمون های موسسات دولت پرتغال

 

مدارک لازم برای ازدواج کاتولیک

علاوه بر تمامی مدارکی که برای ازدواج با مهاجر وجود دارد در مذهب کاتولیک مدارک اضافه را باید دارا باشید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  1. ارائه نامه ای از طرف کشیش برای برگذاری عروسی در کلیسا
  2. ارائه نامه از طرف اسقف کلیسا
  3. فرم درخواست ازدواج باید توسط کلیسای محله صادر شود.
  4. اگر مذهب هر دو نفر کاتولیک نباشد باید اجرازه دیگر ادیان نیز صادر شود
  5. تمامی اسناد در اخر باید توسط کلیسا مهر و موم شود.
  6. تمامی مدارک باید به زبان پرتغالی ترجمه شوند.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

مصاحبه برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل اخذ اقامت در کشور پرتغال مصاحبه کردن از متقاضیانی است که مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج انجام داده اند.

این مصاحبه برای افراد در سفارت این کشور برگذار می‌شود. در مصاحبه ای که از متقاضی برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج انجام می‌شود سوال های زیر پرسیده می‌شود:

  • شرح کامل و مختصر درمورد زندگی مثل: تحصیل، نام ونام خانوادگی، اشغال، درامد و…
  • اگر ازدواج دیگری داشتید که منجرب به طلاق شده است کامل بیان شود.
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات در دوران آشنایی و نامزدی
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات استطاعت مالی
  • ارائه مدارک لازم برای مشخص کردن مکان زندگی زوجین

بررسی دانش زبان پرتغالی و انگلیسی برای اثبات این مورد متقاضی و طرفی که قصد ازدواج با او را دارد می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • ارائه اطلاعات لازم درمورد چگونگی و روند اشنایی
  • ارائه اطلاعات مربوط به شغل و درامد دو طرف

مصاحبه برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

 

شرایط عمومی جهت اخد اقامت از طریق ازدواج

کشور پرتغال از جمله کشورهای عضو شنگن است که توانست حجم عظیمی از مهاجران را به خود اختصاص دهد. از مهم ترین دلایل اینکه مهاجرت به کشور پرتغال زیاد است می‌توانیم به اب وهوای خوب و متعدل و اقتصاد رو به رشد ان و همچنین به دلیل اینکه پاسپورت این کشور مزیت های زیادی را به همراه دارد اشاره کنیم.

در کشور پرتغال هم مانند سایر کشورها مهاجرینی که قصد دارین پاسپورت و اقامت دائم این کشور را کسب کنند می‌توانند از طریق ازدواج عمل کنند.

این راه یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می‌توان اقامت دائم گرفت. بنابراین متقاضی می‌تواند با شهروند یا کسی که مقیم این کشور است ازدواج کند و اقامت دائم را کسب نماید.

 

اخذ ویزای پرتغال پرتغال از طریق ازدواج

افرادی که قصد دارند با استفاده از مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج اقامت دائم را داشته باشند در ابتدا باید با فرد مورد نظرشان ازدواج کنند.

حد اقل سن ازدواج در این کشور 16 سال می‌باشد اما توجه کنید افراد زیر 18 سال برای ازدواج باید اجازه والدین را به همراه داشته باشند.

نکته ای که برای این مورد بسیار مهم این این است که افراد برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج حتما باید در همان کشور ازدواجشان ثبت شود.

بنابراین اگر ازدواج در کشو دیگری ثبت شده باشد باید حتما ازدواج را در کشور پرتغال نیز ثبت کنید تا بتوانید اقامت این کشور را بگیرید.

از دیگر شرایط مهم برای اخذ اقامت این است که متقاضی باید حتما مجرد باشد و اگر قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته است باید مدارکی را ارائه دهد که هیچ گونه ارتباطی با همسر سابقش ندارد. همچنین متقاضی باید ثابت کند که می‌تواند تمام هزینه های خود و همسرش را تامین کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از طریق ازدواج به شرح زیر است:

  • ارائه شناسنامه متقاضی
  • ارائه پاسپورت
  • ارائه عکس پرسنلی
  • در صورتی که قبلا شخص ازدواج کرده است مدارک دال بر طلاق یا فوت همسر را ارائه دهد.
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه سوابق کیفری
  • ارئه فرم درخواست ویزا و هزینه های بررسی آن
  • ارائه سند ازدواج
  • ارائه اجازه والدین در صورتی که فرد کمتر از 18سال باشد.

شخص متقاضی باید مدارکی که در بالا گفته شد را به اداره مهاجرت برساند تا بررسی شوند. بعد از بررسی ویزایی به مدت 4 ماه برای وی صادر می‌شود. متقاضی باید در طی چهار ماه ازدواجش را در دفتر اسناد کشور پرتغال ثبت کند.

 

ازدواج ایرانی با پرتغالی با استفاده از مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

ازدواج در کشور پرتغال انجام شود: در این صورت شخص متقاضی که  اقدام به مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج را کرده است باید با استفاده از ویزای توریستی به کشور پرتغال بیاید و در این کشور ازدواج کند سپس به ایران برگردد و به صورت مجدد درخواست ویزای ازدواج کند.

ازدواج در کشور ایران انجام شود: اگر یک خانم ایرانی بخواهد با یک مرد پرتغالی در ایران ازدواج کند باید مرد در ابتدا مسلمان شود و بعد ازدواج کند. اما اگر یک مرد بخواهد با یک خانم پرتغالی ازدواج کند نیازی به اینکه خانم مسلمان شود نیست.

ازدواج در کشوری دیگر انجام شود: در این حالت شخص متقاضی و شخصی که با او قصد ازدواج دارد، می‌توانند ازدواجشان را در کشورهای افراد ثبت کنند.

در هر کدام از این سه حالت همسر پرتغالی برای همسر ایرانی خود درخواست ویزای این کشور را می‌کند و با ارائه مدارک مورد نیاز ازدواج را اثبات می‌کنند. بنابراین برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج باید این نکات را مد نظر داشت.

 

اثار حقوقی برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

شخصی که توانسته با استفاده از مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج ویزا و پاسپورت این کشور را دریافت کند آثار حقوقی زیادی را به دست می‌آورد. در واقع این فرد تمامی حقوقی که یک شهروند پرتغالی دارد را بهره مند می‌شود جز یک حق و آن حق رای دادن است.

فرد متقاضی اجازه کار کردن به صورت تمام وقت، ادامه تصیل، بهره مندی از انواع بیمه ها، امکان خرید ملک در تمامی کشورهای اروپایی، سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهاو… را دارد.

بنابراین شخص متقاضی با استفاده از این روش می‌تواند مزیت های و اثار حقوقی زیادی را در این کشور نسیب شود.

اثار حقوقی مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

 

مدت زمان اخذ اقامت در پرتغال

پروسه و زمانی که اقامت دائم  با مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج برای فرد صادر شود متفاوت خواهد بود. همانطور که گفتیم در ابتدا برای فرد به مدت 3 سال ویزای موقت صادر می‌شود و این ویزا قابل تمدید است.

بعد از گذشت پنج سال از ازدواج در صورتی که هنوز ازدواج شما ادامه دار باشد می‌تواند فرد درخواست اقامت دائم کند.

شخص بعد از گذشت یک سال که با استفاده از مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج  اقامت دائم را دریافت کند، می‌تواند نسبت به دریافت تابعیت این کشور نیز اقدام کند.

 

ازدواج صوری با مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج  افراد زیادی سواستفاده هایی می‌کنند و فقط برای گرفتن اقامت این کشور اقدام به ازدواج با شهروند پرتغالی می‌کنند.

عده ای از افراد بر این باور اند که مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج آسان ترین و کوتاه ترین راه برای گرفتن اقامت این کشور است از این رو اقدام به ازدواج صوری در این کشور می‌کنند.

اما این راه راه منطقی و درستی برای اخذ اقامت نیست زیرا فرد نمی‌تواند بعد از ازدواج و اخذ اقامت از همسر خود جدا شود و همچنین ازدواج باید در کشور پرتغال نیز انجام شود.

علاوه بر این اگر دولت متوجه شود که ازدواج شما صوری است برخورد خیلی جدی و قانونی با شما می‌کند.

اما اگر به هر دلیلی فرد درخواست جدا شدن از همسر خود را داشت باید ابتدا کار پیدا کند یا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرد تا بتواند با ویزای دیگری در این کشور زندگی کند.

ازدواج صوری مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

 

هزینه های عروسی

همانطور که می‌دانید هزینه های عروسی برای مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج متفاوت است و شما بر اساس مکانی که قصد دارید ازدواجتان در انجا صورت بگیرد هزینه های متفاوتی می‌کنید.

برخی از فراد ترجیح می‌دهند عروسی شان را در تالارهای مجلل و برخی دیگر به صورت کاملا ساده برگذار کنند. بنابراین هزینه های عروسی در کشور پرتغال ثابت نیست و با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

در پایان

همانطور که قبل گفته شد مهاجرت به پرتغال بسیار زیاد شده است. و افراد با استفاده از روش های مختلف اقدام به مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج یکی از اسان ترین راه ها برای اخذ اقامت است.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات کلی و اساسی در مورد قانون را برایتان بیان کنیم تا اطلاعات جامعی را در اختیار داشته باشید.

اما پیشنهاد می‌شود قبل از مهاجرت با یک وکیل خبره در این زمینه مشاوره داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

از اینکه در این مقاله با مچ مری همراه بودید سپاسگزاریم.

شما را به خواندن مطالب مرتبط زیر دعوت می کنیم:

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

seoexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.