match-marry

بهترین راه ها برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج 2022

یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش از مهاجرت به چین از طریق ازدواج باید بدانید این است که آیا می‌توان با مهاجرت به چین از طریق ازدواج، اقامت و تابعیت گرفت؟ مهاجرت به چین از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟

امروزه ازدواج بدون توجه به مرزبندی کشورها در حال انجام است و افراد با ملیت‌ها و قومیت‌های گوناگون با یکدیگر ازدواج می‌کند.

یکی از مهمترین دلایل این موضوع امکان مهاجرت از طریق ازدواج است. در حال حاضر ازدواج با شهروندان کشورهای دیگر نسبت به گذشته در حال افزایش است.

اگرچه به طور کلی قوانین، ضوابط و شرایط ازدواج تابع قوانین بین‌الملل است اما این قوانین در کشورهای مختلف تفاوت‌هایی نیز دارد. برای ازدواج با شهروندان کشورهای دیگر و مهاجرت به آن کشور، باید تابع قوانین کشور مقصد بود.

موضوع مهمی که باید مدنظر قرار داد این است که آیا ازدواج رسمی در هر کشوری که انجام شود، مورد قبول سایر کشورها نیز می‌باشد؟ برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج به چه مدارکی نیاز است؟

ما در این مطلب به تمامی قوانین و مقررات، و نیز شرایط و ضوابط مهاجرت به چین از طریق ازدواج می‌پردازیم و برخی از آداب و رسوم  کشور چین برای ازدواج را بررسی مي‌کنيم. پس با ما همراه باشید.

بهترین راه ها برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج

 

 کشور چین:

کشور چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. مساحت این کشور یک چهارم کره زمین می‌باشد. کشور چین بیشتر آسیای شرقی را در بر گرفته است و از بلندترین و پست‌ترین نقاط دنیا می‌باشد. این کشور از نظر مساحت تقریبا با روسیه و کانادا برابری می‌کند.

پایتخت کشور چین پکن نام دارد و از مهمترین شهرهای صنعتی و تجاری آن می‌توان شانگهای و هنگ کنگ را نام برد.  زبان رسمی کشور چین، زبان چینی است و از جمله زبان‌های رایج در این کشور می‌توان زبان انگلیسی را نام برد.

واحد پول این کشور ‏یوان می‌باشد. کشور چین جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 448 میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان را دارد.

چهار اختراع اصلی کاغذ، باروت، چاپ و قطب‌نما مربوط به کشور چین می‌باشد. از سال ۱۹۷۰ ارتباطات کشور چین با سایر کشورها دچار تغییر و تحول شد.

از همان زمان‌ها بود که کشور چین صادرات و واردات را گسترش بخشید. این موضوع سبب شد تا کشور چین روز به روز پیشرفت کند.

امروزه این کشور از نظر تولید و صادرات برنج، نخ و پارچه‌های پنبه‌ای، گندم، تنباکو، زغال سنگ، نفت خام، ذرت، تنگستن، آنتیموان، و غیره حرفی برای گفتن دارد. کشور چین دارای یکی از غنی‌ترین معادن جهان است. اقتصاد این کشور بیشتر پیرامون صادرات و واردات می‌باشد.

 

 از قوانین عمومی در کشور چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از خودکار قرمز در این کشور نشانه اعتراض می‌باشد.
  2. اگرچه وقت‌شناسی نشانه احترام تلقی می‌شود، اما زود رسیدن در دعوت‌ها بی‌ادبانه تلقی می‌شود.
  3. به طور کلی در کشور چین حداکثر ۱۰ دقیقه تاخیر قابل پذیرش است و نه بیشتر.
  4. در این کشور هنگام ملاقات از دست دادن و تکان دادن سر برای احوالپرسی استفاده میشود.
  5. معمولاً افراد را با نام خانوادگی صدا می‌زنند.

برای مهاجرت به چین راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها مهاجرت به چین از طریق ازدواج است.

مهاجرت به چین از طریق ازدواج چگونه است؟ آيا این مهاجرت به چه مدارکی نیاز دارد؟ مهاجرت به چین از طریق ازدواج سبب اخذ تابعیت می‌شود؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به چین از طریق ازدواج هستید باید با قوانين مهاجرت و ازدواج در کشور چین آشنا باشید، پس با ما همراه باشید.

قوانین مهاجرت به چین از طریق ازدواج

 

 آداب و رسوم ازدواج در کشور چین:

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور، مهاجرت به کشور چین از طریق ازدواج است. افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور چین از طریق ازدواج را دارند، باید با شرایط و ضوابط ازدواج در این کشور آشنا باشند.

در کشور چین مردم تک همسری را ترجیح می‌دهند. ازدواج در این کشور بر پایه وفاداری، عشق و علاقه صورت می‌گیرد. علاوه بر این در کشور چین از دیرباز آداب و رسوم خاصی برای ازدواج وجود دارد.

اگرچه امروزه برخی از این رسوم انجام نمی‌شود اما بسیاری از  مردم هنوز هم به این رسوم پایبند هستند و آن را اجرا می‌کنند. ازدواج در کشور چین یک مراسم آیینی تشریفاتی است که نه تنها  سبب پیوند و زندگی مشترک یک زوج می‌شود بلکه سبب پیوند دو خانواده نیز می‌گردد.

آداب و رسوم زیادی پیرامون ازدواج در کشور چین وجود دارد. وابسته به اینکه چه تعداد از این آداب و رسوم رعایت شود مراسم ازدواج ممکن است از  ۴ ساعت تا سه روز به طول انجامد. اما به طور کلی مراسم ازدواج به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. جشن ازدواج معمولاً در عصر انجام می‌شود. زیرا در کشور چین افراد معتقد هستند که این کار سبب شگون ازدواج است.
  2. در جشن عروسی، عروس خانم لباس قرمز می‌پوشد و سایر افراد از پوشیدن این رنگ خودداری می‌کنند.
  3. افراد حاضر در این جشن به عنوان هدیه، مبلغی پول را که لازم است مضربی از ۸ باشد و در پاکت قرمز قرار داشته باشد به عروس و داماد هدیه می‌دهند. این کار نشانه‌ی آرزوی خوشبختی در زندگی مشترک برای عروس و داماد است. توجه داشته باشید، پولی که به عروس و داماد هدیه می‌شود به هیچ عنوان نباید مضرب ۴ باشد.

 

 قوانین ازدواج در کشور چین:

مهاجرت به چین از طریق ازدواج دارای چه قوانين و مقرراتی است؟ حداقل سن برای ازدواج دختران در کشور چین ۲۰ سال و برای پسران ۲۲ سال می‌باشد.

اما بسیاری از  دفاتر امور مدنی ثبت ازدواج، که در بخش‌های مختلف چین قرار دارند ممکن است حداقل سن بالاتری داشته باشد.

در کشور چین قبل از ازدواج باید مدارکی مبنی بر مجرد بودن زن و مرد ارائه شود. در صورتی که قبلا ازدواج کرده باشید لازم است تا مدارک مربوط به اتمام ازدواج قبلی (مدارک طلاق، ابطال ازدواج، فوت همسر) را ارائه کنید.

در این کشور نیز مانند همه کشورها برای انجام ازدواج به مدارک و مستنداتی نیاز است که باید قبل از ازدواج از آنها مطلع باشید.

 

 برای ثبت ازدواج و مهاجرت به چین از طریق ازدواج به چه مدارکی نیاز است؟

ثبت ازدواج برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج چگونه است؟ برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج باید از کجا شروع کرد؟ ازدواج در کشور چین در دفاتر امور مدنی انجام می‌گیرد. این فرآیند حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. ثبت ازدواج نیازمند حضور هر دو نفر (خانم و آقا) می‌باشد.

 ثبت ازدواج در دفاتر امور مدنی نیازمند ارائه مدارکی است که این مدارک در زیر آورده شده است:

  1. ارائه گواهی سلامت که مورد تایید کنسولگری چین باشد.
  2. ارائه گواهی‌های اثبات کننده تجرد، طلاق یا فوت همسر
  3. پر کردن گواهی دفتر ثبت‌نام توسط نامزد چینی در یکی از دفاتر امور مدنی
  4. ارائه گذرنامه دارای اعتبار و ویزای معتبر کشور چین
  5. پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به ثبت ازدواج در چین

مدارک لازم برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج

 

انواع ویزا در کشور چین:

برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج چند نوع ویزا یا اقامت موقت وجود دارد؟ به طور کلی ۴ نوع ویزا برای ملاقات خانواده در کشور چین و مهاجرت به چین از طریق ازدواج وجود دارد. ما در زیر به اختصار به توضیح هر یک از این ویزاها پرداخته‌ایم.

 ویزای Q1

این ویزا برای کسانی که قصد دیدار با اعضای خانواده خود را دارند صادر می‌شود. برای صدور این ویزا نیاز است که یکی از اعضای خانواده شما چینی باشد، دارای اقامت دائم کشور چین باشد، یا دارای گرین کارت باشد.

عضو چینی خانواده شما می‌تواند همسر (نامزد) شما یا یکی از افراد زیر باشد:

  • مادر و پدر
  • فرزندان
    • مادربزرگ و پدربزرگ
  • نوادگان
    • برادران و خواهران

این ویزا ابتدا به صورت سی روزه صادر می‌شود وسپس از ۹۰ روز تا ۵ سال قابل تمدید خواهد بود.

شما با ازدواج در کشور چین می‌توانید از طریق این ویزا به این کشور مهاجرت کرده و بعد از گذشت ۵ سال اقامت کشور چین را اخذ کنید.

برای اخذ این ویزا شما نیازمند انجام آزمایشات پزشکی خواهید بود.

 

ویزای Q2

این ویزا نیز مانند ویزای Q1  برای ملاقات اعضای خانواده صادر می‌شود. تفاوتی که این ویزا با ویزای Q1 دارد این است که این ویزا ۱۸۰ روزه صادر می‌شود و قابل تمدید نیست. علاوه بر آن برای صدور این ویزا نیازی به آزمایشات پزشکی نیست.

 

ویزای S1

این نوع ویزا که در ابتدا ۳۰ روزه صادر می‌شود، برای افرادی است که تمایل به ملاقات خانواده خود در کشور چین را دارند. خانواده این افراد دارای ویزای کاری یا تحصیلی در کشور چین می‌باشند.

بعد از گذشت ۳۰ روز از زمان صدور این ویزا می‌توان آن را تمدید کرد. تمدید این نوع ویزا از ۹۰ روز تا 5 سال امکان‌پذیر است. افرادی که دارای رابطه خویشاوندی با فردی که در کشور چین تحصیل یا کار می‌کند، باشند می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

این افراد شامل همسر، پدر و مادر، فرزندان  زیر ۱۸ سال، و برای افراد دارای کار شخصی و خصوصی  صادر  می‌شود. برای اخذ این ویزا نیاز به یک سری از آزمایشات پزشکی است.

 

ویزای S2

این نوع ویزا نیز مانند ویزای S1  برای افراد خانواده و خویشاوندان افرادی است که به واسطه کار یا تحصیل در کشور چین زندگی می‌کنند.

تفاوت این نوع ویزا با ویزای S1  مدت اعتبار آن است. ویزای S2 برخلاف ویزای S1 کوتاه مدت است و قابل تمدید نمی‌باشد. اعتبار این ویزا ۱۸۰ روز است. برای اخذ این ویزا نیازی به آزمایشات پزشکی نیست.

شما با اخذ هر کدام از ویزاهای Q1 و S1  می‌توانید بعد از گذشت ۵ سال سکونت در کشور چین، اقدام به دریافت تابعیت نمایید.

اما دریافت تابعیت کشور چین نیز مانند دریافت تابعیت سایر کشورها به شرایط و مدارکی نیاز دارد. بنابراین لازم است قبل از اقدام برای دریافت تابعیت با قوانین و مقررات آن آشنا باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج

 

 مهاجرت به چین از طریق ازدواج و دریافت تابعیت آن کشور چگونه است؟

برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج و دریافت تابعیت این کشور چه شرایطی باید داشته باشیم؟ برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج و دریافت تابعیت این کشور شما نیازمند داشتن شرایط زیر خواهید بود:

  1. حداقل ۵ سال از زمان سکونت شما در کشور چین گذشته باشد.
  2. در مجموع این پنج سال نهایتاً بیشتر از ۶ ماه را خارج از کشور چین زندگی نکرده باشید.
  3. از زمان ثبت ازدواج رسمی و شروع زندگی مشترک شما در این کشور پنج سال باید بگذرد.
  4. شما باید تمکن مالی مناسب را برای اداره یک زندگی مشترک در کشور چین داشته باشید.

با داشتن شرایط بالا شما می‌توانید برای دریافت تابعیت کشور چین اقدام کنید.

برای مهاجرت به چین از طریق ازدواج و دریافت تابعیت این کشور به مدارکی نیاز دارید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 مدارک لازم برای دریافت تابعیت کشور چین:

بعد از گذشت حداقل ۵ سال از شروع زندگی مشترک و سکونت شما در کشور چین، می‌توانید برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید.

برای اخذ تابعیت و مهاجرت به چین از طریق ازدواج به چه مدارکی نیاز داریم؟ هنگام اقدام به دریافت تابعیت به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1.  گواهی ازدواج مربوط به ثبت رسمی ازدواج شما با یک شهروند چینی
  2. گواهی تایید کننده سلامت
  3. چهار قطعه عکس
  4. گذرنامه دارای اعتبار
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. تکمیل فرم تقاضای تابعیت

 

 در پایان باید گفت همانطور که پیش از این بیان شد کشور چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. این کشور یکی از پرجمعیت‌ترین کشورها است.

کشور چین حدود یک چهارم کره زمین را در بر گرفته است و از نظر وسعت با کانادا و روسیه برابری می‌کند. با توجه به وسعت و پهناوری این کشور آب و هواهای گوناگونی در بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

این موضوع کشور چین را برای زندگی با سلیقه‌های گوناگون هماهنگ و مناسب کرده است. از سال ۱۹۷۰ در روابط بین‌الملل کشور چین تحولاتی صورت گرفت. این تحولات سبب تغییر رویکرد این کشور از نظر اقتصادی شد.

از همان زمان‌ها بود که صادرات و واردات در کشور چین رونق پیدا کرد. این موضوع سبب شد تا امروزه کشور چین یکی از کشورهای ابرقدرت اقتصادی باشد.

اقتصاد این کشور بیشتر پیرامون نخ و پارچه‌های نخی، تولید گندم، ذرت، کشتی سازی، تنباکو، نفت خام، زغال سنگ، و غیره رونق گرفته است.

تنوع آب و هوایی، نرخ بیکاری بسیار کم، عدم نژاد پرستی از عواملی هستند که سبب جذابیت این کشور برای مهاجران می‌شوند.

برای مهاجرت به کشور چین راه‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این راه‌ها مهاجرت به چین از طریق ازدواج است. در کشور چین تک‌همسری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین یکی از مدارکی که باید در هنگام ازدواج ارائه شود، مدارک مربوط به تجرد یا طلاق می‌باشد. سن مناسب ازدواج در این کشور ۱۸ تا ۲۰ سال است.

از طریق ازدواج در این کشور می‌توان ویزا اخذ کرد. این ویزاها معمولاً کوتاه مدت است و اعتبار آن یک سال می‌باشد. اما بعد از یک سال نیز قابل تمدید هستند. برای دریافت تابعیت کشور چین باید 5 سال سکونت مداوم و زندگی مشترک در این کشور داشته باشید.

از اینکه تا پایان این مقاله با مچ مری همراه بودید سپاسگذاریم. شما را به خواندن مطالب مرتبط زیر دعوت می کنیم:

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

seoexpert

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.